В "Георги Георгиев на твоя страна" - какво се случва от първия до последния клик, когато запазваме стая?

На прага на летния туристически сезон, когато хиляди българи ще тръгнат на път, в рубриката „На твоя страна” Георги Георгиев провери заблуждават ли ни с цените сайтовете за резервации. Какво се случва от първия до последния клик, когато запазваме стая, самолетен билет или рент-а-кар? Най-ниска ли е „най-ниската” анонсирана цена и последна ли е „последната” анонсирана свободна стая в хотела? 

По темата

2/3 от сайтовете за резервации в Европа заблуждават потребителите, показа проверка на Европейската комисия. От 352 проверени сайта за резервиране на пътувания и сравняване на цени, в 235 цените не са достоверни. Най-често в процеса на резервиране към цената се добавят допълнителни елементи без потребителят да е получил ясна информация за това. В една трета от случаите първоначалната цена се различава от крайната. В една пета от офертите пък промоционалните оферти, обявени в сайтовете, всъщност не са налични.

При всеки четвърти сайт агресивни послания от типа „остават две стаи” или „последно място в самолета” не се оказват верни. Голяма част от сайтовете за сравняване на офертите ограничават нужната ни информация, а 4% изцяло я крият. Във всяка пета платформа част от коментарите на туристите са скрити. Липсата на информация е и сред най-честите нарушения в българските платформи за резервации. При проверени 20 сайта в седем са установени различни типове нарушения.

Преди да грабне куфара към поредната дестинация, Николай Георгиев грабва телефона или таблета, за да избере най-подходящия хотел. Плюсът на пръв поглед нерядко се превръща в минус. Поне за джоба на Николай. В един от всеки три проверени сайта първоначалната и крайната цена се различават. Така до последния клик на резервацията почивката поскъпва средно с между 10-15 %.

Дори и цената да се запази от първия до последния клик – рисковете на свършват.

„Когато осъществите някаква екскурзия в чужбина, всъщност може да се наложи да посетите определени туристически места, за което трябва да платите допълнително. Това е нелоялна търговска практика”, обяснява Димитър Маргаритов от Комисията за защита на потребителите.

Колкото по-малко е времето до почивката, толкова рискът да платим повече е по-голям. В търсене на най-добрата оферта често попадаме в ситуации, в които трябва да решаваме бързо, за да не изпуснем „последните две свободни стаи”, например.

Нерядко обаче докато резервираме под натиска на подобни съобщения изпускаме най-ниската цена. Често пътуващите попадат и в собствените си капани заради различни практики при различните компании.

И все пак резервацията в мрежата е най-бърза, а за да е и най-точна експертите съветват да се мине през ситото на сайтовете. След това и повторна проверка. Само така не само резервацията, но и мечтаната почивка ще е на няколко клика разстояние.

Как да намерим хотел или самолетен билет на най-ниска цена – коментар на Румен Драганов от Института за анализи и изследвания в туризма гледайте във видеото. 

Очакваме и Вашите предложения за теми, както и сигнали, на e-mail: georgi.georgiev@ntv.bg и във facebook: Georgi Georgiev Nova TV.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.