Откъде ще минава трасето след Боаза?

Ново предложение за продължението на продължението на магистрала „Хемус”, след Боаза. Проектът публикуван от пътната агенция предвижда по-тесен път и по-ниска максимална скорост.

Отнемат 10 точки за неправилно изпреварване и шофиране в насрещното

Само в района на Ябланица за последната година са загинали над 30 души. Този участък е един от най-критичните. Новото трасе ще бъде по-тясно от първоначалния вариант с около 2 метра. Това ще намали максималната скорост до 120 километра в час.

Интензивен трафик, но без тапи по Е-79 край Благоевград

Откъде ще минава пътят вижте в репортажа на NOVA.

Трасето, което първоначално бе предложено, предвиждаше широчина на пътя от 29 метра и скорост от 140 км/ч. От пътната агенция обаче измениха този вариант, измествайки пътя и свивайки пътните платна с по два метра, тъй като това ще спести над 260 млн. лв.

Спират тировете по магистралите заради засиления трафик

Деветте километра от Ябланица до Боаза трябва да са готови догодина, след което строежът трябва да продължи на север. Предвидени са общо три моста над река Вит и два виадукта, докато се стигне до следващата пътна връзка на десетина километра от тази на Боаза.

След тежките катастрофи в почивните дни: За какво да внимаваме на пътя?

В района на село Дерманци се предвижда изграждането на още един пътен възел, след което магистрала "Хемус" тръгва на изток.

Тук приключва и първият етап от около 15 километра. Следват 19 километра на Изток. Тук, старият вариант и новото предложение на Агенция "Пътна инфраструктура" почти се припокриват. Два виадукта и евентуално изграждане на тунел ще отведат в близост до село Каленик и едноименния пътен възел. 

Верижна катастрофа затвори за часове магистрала „Хемус” (ВИДЕО)

Паралелно със строежа на участъка от Ябланица до Каленик ще вървят и дейности по изграждане на магистралата от Шумен до Търговище.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.