Марин Николов разказва за машинистите и… футболистите в държавната железница

Машинистите от държавните железници масово надвишават допустимия извънреден труд, показва разследване на NOVA. Причината според БДЖ е масовото напускане на кадри заради ниските заплати. В същото време други хора в БДЖ получават заплата, без да идват на работа, споделят десетки служители.

Когато снимаме разговора със скрита камера, чуваме един от машинистите да казва: „Не живея в машината. И не искам да се качвам на тоя скапан боклук. Имам над 150 часа”.

Разследване в Темата на NOVA: БДЖ Игри

Той има право да кара влака с най-много 150 извънредни часа годишно. Претоварването е опасно на релсите, твърдят специалисти. Според справка от БДЖ - „Товарни превози” за 2017 г. софийските машинисти са положили общо над 37 300 извънредни часа. Подобна е статистиката и в Бургаско.

„За мен това вече е рутинна работа, но колкото и да е рутинна, когато едно нещо се повтаря доста дълго време и често, започва да те уморява. Самото ръководство трябва да седне и да си направи една сметка кои са му по-ценни – локомотивни машинисти, администрация, разни такива плаващи отдели”, заяви машинистът Сребрин Иванов.

Продължава делото за източването на "Железопътна инфраструктура"

А докато едни хора от БДЖ изнемогват, други служители на заплата играят футбол, показва разследването ни. Пример е случаят с Христо Стамболийски от отбора „Локомотив-БДЖ”.

За играчите на отбора медиите вечр писаха, че са на кухи постове, за да играят футбол.

Бивш кадър на „Левски”, Стамболийски се води инспектор в отдел, който контролира охраната на „Товарни превози”. Редовно отсъства от работа, твърдят колеги от отдела му. Питаме и самия футболист, когото намираме в работно време пред дома му. Питаме и директора на БДЖ – „Товарни превози”, където е назначен Стамболийски.

Какви отговори дадоха двамата пред камерата на NOVA, гледайте във видеото. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.  

  1. Получавайте най-важното от деня в пощата си

    Имейл адрес