Срокът за въвеждане на предвидените мерки това е 2030 година

Европарламентът ограничава вредните емисии от автомобилите.

Газовете трябва да бъдат намалени с 20 процента  до 2025-та  и с 40 процента до 2030-та. 

Това решение е голяма победа срещу автомобилното лоби, коментират анализатори. Евродепутатите обсъждаха до последно текста на документа. Така договореното намаляване на емисиите стана дори по-голямо от първоначалното предложение. 

Днешното решение сега трябва да бъде прието от всички 28 държави-членки.

В доклад, приет от европейските депутати, се казва, че Съюзт трябва да ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии. 

Целта за намаляване на вредните газове с 40% е по-амбициозна в сравнение с предложеното намаление от ЕК с 30%, с междинна цел от 20% до 2025 г.

Производителите, чиито средни емисии на CO2 превишават тези цели, следва да заплащат такса към общия бюджет на Съюза, която ще се използва за повишаване на квалификацията и образованието на работниците, засегнати от структурни промени в автомобилния сектор.

Производителите на леки автомобили ще трябва да гарантират, че превозните средства с нулеви и ниски емисии (електрически автомобили или автомобили, които емитират по-малко от 50 г CO2/км) заемат 35% от пазарния дял на продажбите на нови леки пътнически автомобили и микробуси до 2030 г. и 20% до 2025 г.

Италия забранява старите дизелови автомобили

Парламентът призовава Европейската комисия да разработи до 2 години нов план за изпитването на емисии в реални условия с помощта на преносимо устройство като това неотдавна въведено за измерване на емисии NOx. Докато това не стане приложимо, съответствието с настоящия регламент ще се измерва въз основа на данните от устройствата за измерване на разхода на гориво. Изпитването на емисиите на CO2 в реални условия трябва да бъде готово и функциониращо до 2023 г. според евродепутатите.

Учените предупреждават за глобална климатична катастрофа

Евродепутатите призовават за подкрепата за европейските производители на акумулаторни батерии.

Комисията следва да представи до края на 2019 г. законодателно предложение, което предоставя на потребителите сравнима и надеждна информация относно разхода на гориво, емисиите на CO2 и замърсителите на въздуха на новите коли.

Първият у нас хибриден автобус на градския транспорт тръгва в София

От 2025 г. производителите на автомобили ще трябва да докладват въз основа на хармонизирана методика относно емисиите на CO2 през жизнения цикъл на всички нови леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства, пускани от тях на пазара. 

Транспортът е единственият голям сектор в ЕС, в който емисиите на парникови газове все още се увеличават, се отбелязва в текста. За да се изпълнят ангажиментите, поети в Парижкото споразумение от 21-вата сесия на Конференцията на страните през 2015 г., декарбонизацията на целия транспортен сектор трябва да се ускори по пътя към нулеви емисии до средата на века.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.