Тя ще бъде изстреляна с ракета от Нова Зеландия на 25 ноември

Българска книга полита в Космоса. Тя ще бъде изстреляна с ракета от Нова Зеландия на 25 ноември.

"Идеята на книгата е, че искам да покажа на хората, че всеки един човек може да се включи в  космическото развитие на човечеството. Тя ще лети след две седмици, като флашката ще бъде прикачена към платформа, която ще освобождава спътници, защото спътникът не е готов и затова се налагат тези два старта. Следващият път ще бъде през април 2020-та на борда "Дискавъри", каза авторът на книгата, избрана да полети в Космоса Светослав Александров - "Аз, виртуалният астронавт".

Той обясни, че книгата не е на хартиен носител, а е записана на чип. "Корицата в хартиено копие вече летя през май месец на височина 32 км. Това е доста над това, на което летят самолетите - т.нар."близко космическо пространство". То ще става все по-достъпно за хората вбъдеще да си изпращат свои предмети", каза още Александров.

Учени откриха космическа мрежа, която формира структурите на Вселената

По думите му книгата ще се издигне на височина около 400-500 км. "Това ще бъде около земна орбита и е много по-голяма височина от първата, която постигнахме с височинен балон на 30 км. На 25 ноември отиваме в орбита", заяви авторът на книгата "Аз, виртуалният астронавт".

Според него много хора са откривали комети на базата на една мисия, наречена "Сохо". "За такива случаи съм разказал в своята книга. Много хора пък не си дават сметка, че снимките от повърхността на Марс, се публикуват от марсоходите в реално време в сайтове на НАСА. Идеята за пращане на предмети в Космоса е символична", заяви той.

Още по темата гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.