Новината може да разстрои някои вярващи в божественото творение

Новината може да разстрои някои вярващи в божественото творение и привържениците на теориите на конспирацията, но учени установиха, че галактиките са образувани от нишки от газ.

Международен екип от астрономи е открил космическа мрежа, за която се смята, че осигурява рамка за Вселената. Според съвременната теория, нишките водороден газ, които образуват космическата мрежа, осигуряват гориво за образуването на звезди и галактики. Никога досега учените не са успявали да докажат тази теория, тъй като тези струпвания на газ са много слаби и следователно трудно откриваеми.

Астрономи откриха най-старото старото галактическо струпване

Използвайки „Много големия телескоп“ в Чили, екип, ръководен от д-р Хидеки Умехата, изследва струпване на древни галактики, разположено на около 12 милиарда светлинни години от нас в съзвездието Водолей. Галактическите клъстери са най-плътно гравитационно свързаните структури във Вселената и могат да съдържат стотици или хиляди галактики. Въпреки колосалните количества газ и тъмна материя, които съдържат, теоретичните прогнози предполагат, че по-голямата част от газа във Вселената се намира в пространствата между клъстерите. Тези изчисления предсказват, че 60% от водорода, създаден по време на големия взрив, e разпределek, докато дългите нишки са разпръснати в пространството в космическата мрежа. Вглеждайки се точно в него, екипът забелязва слаби газови нишки, които изпълват пространството между галактиките.

Вселената е по-млада, отколкото се смяташе досега

„Открихме галактики и свръхмасивни черни дупки, образувани по протежение на нишките. Те се захранват от космическата мрежа. Това е първият път, когато наистина виждаме нишките, свързващи галактиките“, каза д-р Хидеки Умехата.

Смята се, че космическата мрежа се е появила преди няколкостотин милиона години след Големия взрив. Въпреки че нишките на газ, забелязани от д-р Умехата и неговия екип, се простират в продължение на три милиона светлинни години, те са само малка част от космическата мрежа.

"Тези наблюдения представляват много важна стъпка за утвърждаване на нашата теория за образуването на галактики. Те добавят ключово парче от пъзела", казва доктор Калвин Сайкс, участвал в изследването.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.