Коментират Богдан Милчев и Владимир Тодоров
„През последните седмици стотици автошколи се свързаха с Института за пътна безопасност. Те не са съгласни с промените, касаещи учебната документация за подготовката на бъдещите шофьори. Според тях така би се създала предпоставка за корупционно поведение. Над 75 % процента от кандидат-шофьорите взимат изпита си от първия път, без да им е необходима допълнителна подготовка. В Европа абсолютно никъде няма толкова много часове практика, колкото искат при нас. Явно няма нужда от повече часове зад волана, но може би трябва да бъде променен самият изпит. Организацията и съдържанието трябва да е такова, че кандидат-водачите да бъдат принудени да учат по-добре”, заяви в ефира на „Плюс-минус. Коментарът след новините” Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Той допълни, че на 14 януари ще се проведе най-големият национален протест на всички автошколи.
Автоинструктори недоволни от новите правила за шофьорските курсове
„До преди няколко месеца г-н Милчев заяви, че автошколите са източник на корупция. Искам да чуя аргументи защо тези хора са против да има допълнителни часове за шофиране на тъмно, за извънградско кормуване. Обучението се прави по квартални улички, където развиват скорост до 30 км/ ч. Бъдещите шофьори не знаят какво е да караш със 100 км/ч. Бяха извършени проверки и ясно се видя, че се фалшифицират документи. Оказа се, че има случаи, при които се води, че един курсист си е взел часовете, а всъщност е бил в чужбина. Трябва да има по-добър контрол.”, смята Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при ПТП.
И двамата са на мнение, че инфраструктурата е много важна за пътната безопасност.
„Първоначалната информация за двете блъснатите деца на „Вапцаров” е, че са изскочили на пътното платно. Тоест, там преграда не е имало. Пак става въпрос за инфраструктура”, поясни Тодоров.
Редактор: Габриела Винарова