Колко необходими са въздушните линейки?
"Големият проблем с планините в България е, че нямаме ежедневен бюлетин за времето", това каза в предаването "Денят на живо с Наделина Анева" по NOVA NEWS Димитър Димитров, пилот любител и член на Управителния съвет на Българската лавинна асоциация.
Той информира, че фрирайдът е световен феномен, като до 25 - 30% вече е частта, която заема този начин на каране на ски. Димитров добави, че рискът съществува, но трябва да има съобразяване, има подходящи дни и неподходящи дни, както и такива места.
ЛЕТЯЩИ ЛИНЕЙКИ: Правителството осигурява 5 спасителни хеликоптера
Относно все още липсващите спасителни хеликоптери у нас, Димитър Димитров заяви, че нямаме решения на въпроси, които са нужни преди да имаме хеликоптерите.
"Трябва да имаме пет бази с по две машини, което прави вложение от около 300 млн. лева. Можем да използваме и военните, които в момента имат възможности да обслужват машините, но такива решения все още няма", каза той.
Лавина затрупа и уби на място скиор в Пирин
"Трябва да има визия как ще функционира стистемата, хеликоптерите са част от системата, нужно е да има авиационен оператор, това може да бъде към системата на здравеопазването, към спешната помощ", сподели мнението си и Красимир Стоянов, дипломиран спасител при бедствия и катастрофи.
"Цялата система трябва да помага при всички произшествия, а в България най-много са инцидентите на пътя", добави още той.
Спасителят сподели, че от 2014 до 2019 година тази система е била почти изградена от частна фирма, но всичко това сега не съществува.
Красимир Стоянов посъветва здравния министър Ангелов да стъпи на опита на Словакия по отношение изграждането на системата, добавяйки, че всичко трябва да бъде анализирано и приложено в нашите условия.
Вижте повече във видеото.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК или iOS (Apple) ТУК.