Планира се и удължаване на времето за платено паркиране
Разширяват двойно “синята зона” в София. Планира се и увеличаване на „зелената” с над 500 места. Предложенията ще бъдат внесени за гласуване в Столичния общински съвет до месец. Има и идея „синята зона” да бъде удължена с половин час - до 20 часа вечерта. В момента в София има около 6000 места, които са в „синя зона”. До няколко месеца обаче се планира те да станат 13 000. Това ще е възможно, след като голяма част от „зелената зона” стане синя, т.е. двойно по-скъпа – от 1 на 2 лева. В същото време се планира и затягане на контрола в крайните квартали за неправилно паркиране.
Планират да разширят обхвата на "синя" и "зелена" зона в София
Булевард „Александър Стамболийски” в ранния следобед - паркоместа, „запазени” с каси от бира, автомобили, оставени на аварийни светлини насред платното. И Валентино, който едва е намерил къде да спре.
„Живея в чужбина и там е много по-различно. В момента чакам баба ми, която е в НОИ. По принцип и към такива институции има паркоместа, на които хората могат да спрат”, твърди Валентино Калинов.
Заради наплива от хора и автомобили в зелена зона, близка до синя, както е на Стамболийски, вносителите настояват паркирането да поскъпне. „Там, където има съществен натиск от страна на автомобили, това до голяма степен затруднява живущите в намирането на места за паркиране”, заяви Зафир Зарков, общински съветник, Столичен общински съвет.
Тротоар в София се оказа двор на кооперация и "зелена зона"
Става въпрос за общо 7000 паркоместа в районите „Оборище”, „Възраждане” и „Средец”. И още от предложенията – да се премахне безплатният служебен абонамент за институциите, а за всички останали да има такава възможност до 22.30 вечерта и през уикендите. Там, където е нужно, пък ще се обособяват места за доставки до търговските обекти.
„Ще става отново с пускане на SMS в рамките на 30 минути”, посочва Зарков.
За бранша новината е добра – защото ще се намират по-слесно места за паркиране. На този фон – от Центъра за градска мобилност планират затягане на контрола за неправилно паркиране не само в платените зони, но и в крайните квартали.
„В момента обучаваме нашите контрольори. Мобилни екипи от по двама инспектори с автомобили да могат да обхождат райони в града. Разделили сме целия град на 9 района и във всеки от тях ще има по един екип всеки ден”, заяви Румяна Милова, ръководител на „Паркиране и мобилност”, ЦГМ.