"Ветото върху промените в ИК не отговаря на обществените очаквания", обясни Кирова

„Смешно е вторият, загубилият изборите, да очаква подкрепа след като напук отказа разговори. ПП и ДБ направиха гримаса на сърдито малко дете и ще получат онова, което повикаха”.

Това заяви в предаването „Денят на живо” по NOVA NEWS Росица Кирова, депутат от ГЕРБ.

По думите й те не би трябвало да очакват различно поведение. „113 гласа е повече от 73, колкото са в ДБ и ПП. Дори и с БСП са 97 депутати и отново са по-малко и от 113 (колкото получи ГЕРБ). Друг – нова коалиция ПП, „Възраждане”, БСП и ДБ, бих искала нашите зрители да се замислят какво бе говорено. С подкрепата от 73 депутата няма как да поставят условия и как сериозно да мислят дори за съставяне на кабинет”, каза Кирова.

ВТОРИЯТ МАНДАТ: ПП предлагат за премиер Николай Денков, преговорите са в ход (ОБЗОР)

Запитана ще мине ли ветото на президента, тя каза, че „то не отговаря на обществените очаквания, така и на логиката, която бе следвана за възстановяване на смесеното гласуване. Когато бе променен Изборния кодекс, се даде възможност да се гласува по два начина. Ветото на президента ще бъде отхвърлено, няма да остане. Нашите избиратели и огромна част от българското общество искат смесено гласуване”.

Когато бяха въведени задължително машините за гласуване, има писмо в РИК Видин до ЦИК, разказа депутатът от ГЕРБ. „В протокол се виждаше времето, в което всеки е гласувал. Ако сравните данните за видеонаблюдението и сравните данните от протокола, може да разберете как се контролира вот. Тези данни се съхраняват в машините”, обясни Кирова.

Падна и ветото на президента върху разпоредби от ЗУТ

За дейността на парламента тя обясни: „По-рано днес в регионалната комисия гласувахме на второ четене промените Закона за устройство на територията - удължаваме срока за общите устройствени планове на общините. Около 70 общини нямат утвърден Общ устройствен план”, каза Кирова.

Относно магистралната бедност, тя каза: „Да, на България й липсват пътища и достатъчно магистрали. България започна своя преход с най-малко магистрална мрежа. Това е факт. Нормално е догонването да е много повече. Ние сме държава, която има определен ресурс и население, за да се планират тези пътища. Не може да започнем от отрицателни стойности и да искаме бързо постигане на резултати”.

„Магистрално бедни сме, доколкото нямаме достатъчно изградени магистрали. Транспортната схема на България Между Видин и Ботевград се работи само и единствено от разрешения, издадени по време на кабинета Борисов”, обясни Росица Кирова.

Вижте още във видеото.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook