Според експерт има над 3000 опасни дефицита в тунелите на АМ "Струма"

Шест процента ръст на катастрофите от началото на годината, шест процента ръст и на жертвите, 12% ръст на ранените.  

Експертът по пътна безопасност Диана Русинова в последните часове на служебния кабинет понижиха критериите за светлоотразителност на пътните знаци. "Когато обявите обществена поръчка и я дадете на НПО, която защитава интересите на производителите на пътни знаци, да пише наредба. Те преценяват, че за да печелят повече, е добра идея да понижат критериите. През миналата година обследвахме безопасността на тунелите по АМ "Струма" и отчетохме над 3000 опасни дефицита за 5 тунела", разкри тя. И допълни, че в България няма полигон, специално изграден по европейските стандарти.

Катастрофите от началото на годината - 7% повече в сравнение с 2022 г.

По думите ѝ е необходим подход "безопасна система". "Да направим пътищата достатъчно безопасни и подходящи за всеки вид шофьор. Трябва да започнем да прилагаме Директивата за безопасност на пътната инфраструктура. Тя е от 2008 г., а у нас е от 2020 г. Има много проблеми с некачественото строителство", посочи Русинова. 

От своя страна автомобилният състезател Иван Влъчков смята, че на младите им се иска да шофират бързо, но пътят не е за състезания, а за придвижване по безопасен начин. "Всеки, който иска да шофира бързо, да отиде на писта. Трябва да се наблегне на подготовката на млади шофьори, не се кара по тъмно, лесно се вземат книжки", подчерта той.

Целия разговор гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook