Стартира мащабна инициатива в защита на туризма

След инцидента с взривената язовирна стена на "Нова Каховка" в Украйна мониторинг на Черно море се прави всяка седмица на три допълнителни точки, освен в зоните край Дуранкулак, Шабла и Калиакра. Анализите се извършват в лабораториите на Изпълнителна агенция „Околна среда”. Вече се следи и за замърсяване с пестициди, освен с обичайните нефтопродукти и тежки метали. А в социалните мрежи започна кампания под надслов #ЧИСТА Е, която цели да привлече повече туристи по родното крайбрежие. Според Полина Карастоянова от Националния борд по туризъм кампанията, в която се включи и министърът на туризма Зарица Динкова, обаче не е ефективна.

#ЧИСТА Е: Мащабна кампания в защита на туризма по българското Черноморие

"Ситуацията е критична и предкризисна. Доскоро определяхме фигурата министър на туризма, а отскоро е турист в ролята на министър. Забавно е, но несериозно и непрофесионално министърът да влиза в морето. На това правителство туризмът явно не му е важен. Министърът е много симпатичен, но няма нищо общо със сектора", смята Карастоянова.

Според нея идеите за краткотраен туризъм в последния момент преобладават, но има и резервации, направени още миналата година. "Имаме нужда да създадем бранд "България", за да не губим туристи за сметка на съседните страни", подчерта Карастоянова.

Димитър Балтов от Обединение "Бъдеще за туризма" смята, че няма положителна кампания, която целенасочено и последователно да се води с цел да се покаже, че водата на Черно море е чиста. "Има много наплив за почивки в чужбина, има доста пълни самолети за Турция, а културният туризъм към Западна Европа е запълнен до септември", обясни той.  

Целия разговор гледайте във видеото. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.