Транспортният министър на страната ще поиска въвеждане на минимална цена за пътуване със самолет в Европа

Франция се обяви срещу евтините самолетни билети. Транспортният министър на страната ще поиска въвеждане на минимална цена за пътуване със самолет в Европа. Идеята накара шефове на нискотарифни компании да реагират остро, но проява на агресия имаше и срещу тях.

В тази връзка, преди няколко години, шефът на една от най-популярните нискотарифни компании разкритикува подобен проект в Австрия като го нарече „достоен за политиката на Северна Корея”.

Френският министър ще направи предложението пред европейските си колеги съвсем скоро. Все още не е ясно каква ще бъде предложената минимална цена за самолетен билет. Всъщност тази мярка ще защити големите авиокомпании, чиито цени на билети често са по-високи.

Франция вече поиска и облагане на керосина за самолетните компании. Страната планира да увеличи така наречения данък „солидарност“ за всички полети, излитащи от страната, за да инвестира повече в железопътния си транспорт.

В Калифорния показаха летящо електрическо такси (ВИДЕО)

Това ще направи пътуването с влак по-атрактивно и достъпно, като намали разликата в цените на двата вида транспорт. Френското предложение за минимална цена на самолетните билети се подкрепя от Белгия, а точно там шефът на популярна нискотарифна компания стана жертва на сладко отмъщение. Сметанови торти полетяха към Майкъл О’Лиъри, който беше в Брюксел за да внесе петиция, с искане за прелитане на въздушно пространство по време на стачки на пилоти и авиодиспечъри. Актът на жените е протест срещу негативното въздействие на пътуването със самолет върху изменението на климата.

Топ 10 градове в света, които можете да посетите с нисък бюджет

По брой на пътници, „Райънер” е най-голямата авиокомпания в Европа, но по данни на екоорганизация е и най-замърсяващата. През 2022 г. самолетите й са отделили над 13 милиона тона въглероден диоксид.

Докато в Белгия летяха торти, в Словения първи полет направи самолет на течен водород. Следващата цел пред германската компания производител е да създаде 40-местен самолет на водород, който ще лети по-дълго време без вредни емисии.