Екип на \"Календар\" обаче откри слабости в системата за сигнали...
Горещ телефон ще приема от днес сигнали за нередности в автобусния, железопътния и морския транспорт.
Поводът за създаването му е тежката катастрофа на автомагистрала \"Тракия\", при която загинаха 8 души. Екип на \"Календар\" обаче откри слабости в системата за сигнали.
Първият опит на ресорното министерство да се обади на посочения номер се оказа неуспешен. След близо 1 минута упътвания от телефонен секретар се свързваме със служител на транспортното министерство.
Той приема сигнала ни за нередност. Съобщаваме за дадената нередност, къде се е случила, какви си причините и коя е фирмата превозвач. Тук идват и първите недостатъци на услугата.
Телефонът не е безплатен, а ако звъните от мобилен апарат, услугата може и да ви излезе скъпа.
Времето за реакция след подадения сигнал може да трае до 1 месец. Ето и следващият недостатък. Услугата е достъпна единствено в работни дни от 8.00 до 17.30 часа.
Така, ако попаднем на нередност след работно време или през почивните дни, няма да има на кого да я съобщим.
И все пак има още една възможност - да подадем сигнал за нередност по интернет. Там преимуществото е, че можем да прикачим доказателство чрез видео или снимки на нарушенията, които сме констатирали на пътя. Дали обаче доказателството ще важи не е ясно.
Очаква се стикери с телефонната линия да бъдат разлепени на транспортните средства в цялата страна. При нередности, въпреки недостатъците, които открихме, запомнете телефон за цялата страна 02 940 94 00.