Снимка: архив БГНЕС
Нарушени са договореностите, постигнати със стачните споразумения от 10 март 2011 г. в БДЖ.
Заради нарушения и липсата на социален диалог Синдикатът на железничарите е в стачна готовност. Нарушени са договореностите, постигнати със стачните споразумения от 10 март 2011 г. в БДЖ и НКЖИ. Това обявиха от Синдиката на железничарите.
Синдикалистите алармират, че в структурата на отделните дружества, се закриват дейности, което води до незаконно съкращаване на персонал. Вместо инвестиции и внедряване на нови технологии, се връщат остарели технологии на работа – закриването на Комплексна система за автоматично управление на влаковете София – Пловдив.
В същото време от страна на мениджърските екипи не са предприети действия за повишаване на доходите, съобразно разписаните ангажименти в стачното споразумение. В нарушение на наредба 11 и други подзаконови нормативни актове не се осигуряват безплатна храна и тонизиращи напитки, не се осигуряват работни облекла и лични предпазни средства, не се предприемат действия за подобряване условията на труд.
Нарушени са договореностите, постигнати в Меморандума за разбирателство за развитието на българския железопътен сектор и Кодекса на труда, като работодателите едностранно продължават действия за закриване и извеждане на дейности извън структурите на железопътните предприятия. По вина на работодателя, въпреки гласуваните и внесени от Общото събрание проекти за КТД, в \"Холдинг БДЖ\" и дъщерните дружества до настоящия момент преговори не са започнали. В \"НКЖИ\" са открити преговори за сключване на КТД, които са прекратени също по вина на работодателя.
В открито писмо Синдикатът на железничарите в България настоява преговорите по КТД да бъдат финализирани до 10 октомври 2011 г., за да се намали социалното напрежение в екипите на работниците. Друго искане е Министерство на финансите незабавно да изпълни решението на Народното събрание - да бъдат отпуснати 140-те млн. лв. на системата на железопътния транспорт, разрешена и от Европейската комисия.
Освен за спешна среща с министъра на финансите Симеон Дянков и отраслов съвет, с участието на министър Московски по повдигнатите проблеми, железничарите искат посегателствата върху елементи на Железопътната инфраструктура и подвижният жп състав спешно да се квалифицират като тероризъм поради високата им обществена опасност. /БГНЕС