Има и гари у нас, които изглеждат по европейски образец и зимата в тях е винаги топло...

Има и гари у нас, които изглеждат по европейски образец и зимата в тях е винаги топло. Една от малкото такива е тази в Първомай. Въпреки че е третостепенна гара в нея предишното ръководство на държавните железници е вложило милиони, за да я модернизира.

Два милиона лева струва европейският блясък на гара Първомай. Неслучайно е модернизирана преди пет години от тогавашния транспортен министър Петър Мутафчиев. Той е родом от тук. Двуетажната сграда е на повече от 90 години и въпреки че обслужва едва 8 влака дневно, тя се радва на нов интериор. Дори осветителните тела са подменени с енергоспестяващи.

Това е единствената отоплена гара от Пловдив до Свиленград разказва студентът Иван Йовчев, който редовно пътува по линията.

Освен рампи за инвалидни и детски колички на гарата са монтирани и три модерни асансьора за трудноподвижни хора. Но откакто са поставени, никога не са проработили. Колкото и хубава да изглежда гарата, проблемът е, че няма пътници. На ден от тук минават не повече от 200 души.

И тази гара най-вероятно ще заприлича на всички останали, защото БДЖ няма пари за поддръжката й.

 

И още - във видеото.