Ако продавачът да приеме рекламацията ни, това не е гаранция, че ще бъде удовлетворена.

Независимо каква гаранция за закупен продукт ни дават търговците, трябва да знаем, че законът гарантира възможността при проблем да правим рекламации до 2 години. Още по темата от Мария Цънцарова и Даниел Антов.

Получихме гаранционната карта на ДВД, което наш зрител си е купил съвсем скоро. В картата е записано, че стоката има 18 месеца гаранция. От 2006-та година насам обаче законът у нас позволява да правим рекламации в срок до 24 месеца. Занесохме гаранционната карта в комисията за защита на потребителите.

Там експерт поясни, че търговецът има право да ни даде гаранция за срок, който той самият прецени. Но законът е категоричен, че въпреки неговата гаранция ние имаме 2 години, в които можем да се жалваме. Било въпрос на потребителска култура да правим разликата между търговската и законовата гаранция. Но и законът не е напълно категоричен.

\"Когато става въпрос за уреди, които обичайно се използват много години, нормално е гаранционният срок да е 2 години. Ако си купувате обувки, нормално е гаранцията да не е двегодишна\", разясни още експертът.

Освен това, дори продавачът да приеме нашата рекламация, това не е гаранция, че тя ще бъде удовлетворена. По закон, след месец ние или ще получим уреда си ремонтиран, или ще научим, че претенцията ни е отхвърлена.

Ако продавачът откаже да приеме рекламацията ни, можем да се обърнем към комисията за защита на потребителя, а те да глобят търговеца.

И още – във видеото.