Инициативата "Грозните плодове и зеленчуци" има за цел да се пребори с разхищението на тези стоки

След като Европейският съюз наложи стриктни правила как на пазара да се предлагат само хубави прави краставици, Франция е решила да научи европейците как да обикнат и „грозните“ плодове и зеленчуци, пише БТА, позовавайки се на в. „Дейли мейл“. 
 
За тази цел една от най-големите вериги супермакети във Франция е въвела
специални щандове, на които предлага „грозни“ според брюкселските норми плодове и зеленчуци. Те ще са и с 1/3 отстъпка в цената в сравнение с „красивата“ стока. 
 
Иначе на вкус дискриминираните ябълки – с малко по-сплескана форма, черешите с по-блед цвят, кривите краставици и морковите „с два крака“ по нищо не се отличават от „перфектните“ си аналози. 
 
Инициативата „Грозните плодове и зеленчуци“ има за цел да се пребори с разхищението на тези стоки и намери чудесен отклик сред френските купувачи. 
 
В рамките на първите два дни от кампанията веригата продаде 1,2 т плодове и зеленчуци с неправилна форма. 
 
Всяка година във Франция на боклука отиват огромни количества плодове и зеленчуци с несъвършен търговски вид. 
 
Успоредно с кампанията за реабилитиране на „грозниците“ в супермаркетите на споменатата френска верига бяха организирани при голям успех фотоизложби на „Грозни моркови“, на „Смешни картофи“, на „Несполучили лимони“, и на „Обезобразени тиквички“.