50 влака спират още в средата на януари, а неофициално се говори за още 100 композиции
Протест срещу съкращаването на влакове и персонал. 50 влака спират още в средата на януари. Неофициално се говори за още 100 композиции. Къде ще бъдат намалени или направо спрени влаковете?
Засега е потвърдено спирането на около 50 влака и те засягат пътниците от София към Карлово, от Русе към Стара Загора и от Мездра към Враца и Видин.
Междувременно, почти в цялата страна вече се събират подписи от пътниците срещу спирането на влакове. По информация на Нова ТВ събраните подписи до момента са няколко хиляди.
Най-тежко съкращенията ще засегнат редовните пътници в районите на Мездра, Горна Оряховица и по подбалканската линия от София до Сливен. Това става ясно от телеграмата, която вече е разпратена към гарите в страната.
„Част от тези населени места не се обслужват и от автобусен транспорт. Особено на границите между общини и области”, обяснява Сергей Александров, редактор в сайта „Железниците днес”.
Освен че следи новините около железниците, Сергей е и потърпевш, тъй като пътува редовно от Габрово към София. Готов е до край да защитава правото на засегнатите да имат алтернатива за придвижване. Тъй като железниците у нас остават най-евтиния транспорт.
„При нас става все по-трудно. Особено ако не си шофьор или ако нямаш финансовата възможност да си го позволиш”, допълва Сергей Александров.
Транспортният министър Ивайло Московски вече обяви, че ако от системата паднат 140 влака, неминуемо ще се съкращава и персонал. Отговорът на синдикатите - национална стачка.
„Тръгнат ли масовите уволнения, започваме подготовка на национална стачка. Ще се съкратят 140 влака и не по-малко от 1500 служители - това не е майтап”, казва Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ.
Транспортното министерство аргументира съкращенията с орязания с 40 милиона лева бюджет за следващата година. Според синдикатите обаче това не е достатъчно. Защото през следващия програмен период на оперативна програма „Транспорт” акцентът е именно върху подобряването на железопътната инфраструктура.
„Това са 800 милиона евро. Обезсмислят се европроектите. Те са защитени с някакъв трафик. А този трафик се намалява с една трета”, добавя Петър Бунев.
А колко точно са влаковете, които ще спрат в началото на годината, все още не е ясно.
7 гари стават спирки, уволняват хората. Ще следим темата и през седмицата. А за новогодишното пътуване БДЖ осигурява 120 допълнителни вагона.
Повече по темата гледайте във видеото.