Половината от подадените жалби през миналата година са били за проблеми с телефони и компютри

 

Дефектни смартфони, лаптопи и таблети – това са стоките, от които сме се оплаквали най-много през миналата година.

 

Много от оплаквания за дефекти се оказват свързани с мобилните телефони. Половината от подадените жалби през миналата година са били именно за проблеми с телефони и компютри. Но това, че потребителите са подавали сигнали основно за електронни устройства далеч не означава, че това са стоките с най-много дефекти.

 

Старите телефони се оказват много по-издръжливи от новите смартфони. Около това мнение се обединяват потребителите, особено тези, които имат навика да изпускат скъпата си техника и да я повреждат по невнимание. Стефан споделя, че това е основната причина за дефектите по стоките, с които се сблъсква.

 

„Ако се използва GSM-а за телефон, принципно старият телефон е много по-добър. Новите имат много повече екстри, но това води със себе си възможността за много грешки – да се бъгне, да влезе вирус”, казва той.

 

Освен грешките, на новите устройства дефектират и дисплеите. В 10 годишната си практика на техник, Иван е виждал всякакви повреди, но е запомнил следния фрапиращ случай:

 

„Един господин си беше играл на хоро на някаква сватба, телефонът му беше паднал от джоба, цялото хоро беше минало отгоре и го донесе да го оправим. Беше от старите, с една основна профилактика се оправи, телефонът тръгна. Това вече за новите телефони не може да се случи”, сподели той.

 

На второ място по брой оплаквания се нареждат дефектите при битовата техника. В този сервиз например най-често се ремонтират перални, миялни машини, прахосмукачки и ютии. Голям проблем са китайските стоки, но повече щети има при опит за ремонт от клиентите.

 

Освен за некачествени стоки обаче, много хора се оплакват и от проблеми с мобилните оператори и обществените услуги. За съжаление обаче много рядко рекламациите на стоки се решават в полза на потребителя, споделят експертите.

 

Нещо полезно за всички нас като потребители: С последните законови промени вече можем да правим рекламации във всеки обект на търговеца в страната, а не само в магазина, от който сме купили стоката. Освен това, имаме право да си поискаме парите за стока, която до две години от закупуването й е била ремонтирана три пъти, но се появи дефект за четвърти път.