През 2015 г. броят им се е увеличил с 25% в сравнение с миналата година
Харчим все повече пари в интернет. Само за тази година българите с покупки онлайн са с 25% повече от миналата.
Въпреки че, когато пълнят кошницата в мрежата повечето потребители предпочитат да купуват през устройства с по-големи екрани, най-сериозен е скокът в покупките през телефона.
През цялата година най-много са покупките на техника в мрежата. Някои от продажбите обаче са сезонни.
Колкото повече стават покупките онлайн, толкова повече жалби подават от потребителите. Това е равносметката на Европейския потребителски център. Най-много от жалбите там са за дефектни стоки.
„Трябва да знаем, че имаме право на 2-годишна гаранция на територията на ЕС и трябва да сме спокойни, независимо от коя държава пазаруваме”, обяснява експертът Игнат Арсов.
Важно е обаче да пазим всички документи.
Потребителите срещат и друг проблем – не им харесва закупената стока. Дори по тази причина можем да върнем новата си придобивка в 14-дневен срок, считано от датата на доставката.
Все по-комфортно потребителите се чувстват, ако пазаруват през повече от едно смарт устройство. А списъкът със странни стоки, които ни предлагат става все по-дълъг – oт яйца на токачка до каравана на плажа.