Страната ни оглавява черната статистика за 2015 г. по брой смъртни случаи на глава от населението

 

Българските пътища са най-опасни в Европейския съюз. Това стана ясно от доклад на Европейската комисия тази седмица. Според него страната ни оглавява черната статистика за 2015 г. по брой смъртни случаи на глава от населението. 

 

Само в района на Кресненското дефиле миналата година четирима души са изгубили живота си в седем тежки катастрофи. Ранените са били 14. Тази година обаче статистиката е още по-мрачна. Само от началото на годината катастрофите са колкото миналогодишните, жертвите са вече три, а ранените - седем. 

Още по темата

 

За 2015-а 95 на 1 милион българи са изгубили живота си след пътен инцидент. В Евросъюза най-малко жертви на катастрофи има в Швеция и Малта. По пътищата там живота си губят три пъти по-малко хора.

 

Опасни участъци в България има около 25, твърдят от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Според тях обаче причината е в лошата инфраструктура.

 

Според Асоциацията причините за опасните пътища са няколко, при това доста ясни - липса на разделителни мантинели между двата пътни потока; опасна инфраструктура за пешеходци; участъци от магистралите, където заради неправилно оттичане при дъжд се получава аквапланинг.

 

Десетки човешки животи отнема и пътят Пловдив-Асеновград. Най-натовареният у нас след автомагистрала „Тракия”. Всеки ден оттам преминават над 20 000 автомобила със средна скорост от 110 километра.

 

Път – убиец. Така шофьорите наричат отсечката Русе-Бяла заради хилядите катастрофи, десетките жертви, наклоните и завоите. В разстояние от 50 км критичните участъци там са три. Черната статистика сочи, че на пътя Русе-Бяла миналата година в 248 катастрофи живота си са изгубили 7 души, а 70 били ранени.