Проучването беше представено в ЕК

Фейсбук е социалната мрежа с най-често срещано слово на омразата, показва проучване, представено днес от Европейската комисия. Проучването е обхванало също You Tube, Тwitter и Майкрософт.

По темата

Отчита се, че година след въвеждането на кодекса за отстраняване на подобни изказвания, броят на съобщените случаи, както и на премахнатите постове, расте. Средно в 59 на сто от случаите след получаването на уведомления за недопустими изказвания, съдържащи омраза, социалните мрежи са премахнали съдържанието.

За сравнение преди половин година премахнатите постове бяха 28 на сто. Броят на уведомленията, разгледани до 24 часа, се е повишил до 51 на сто. 
Фейсбук и ЮТюб са започнали да премахват по около 66 на сто от съдържанието, за което са получили сигнал. Фейсбук е единственото дружество, което вече е постигало напълно целта за преглед на по-голямата част от уведомленията в рамките на денонощие. Туитър премахва засега около 38 на сто от постовете, за които има възражения. Най-често възражения се получават за съдържание във Facebook.

В ЕС словото на омразата в интернет е свързано най-много с мюсюлманите и имигрантите (близо 18 на сто), на трето място е етническият произход (15.8 на сто), следван от сексуалните предпочитания (12.7 на сто), националния произход (9.1 на сто), антисемитизма и расата (8.7 на сто).

Изследването е извършено по сигнали от 25 държави от ЕС, но не е обхванало България. Данните показват, че най-често постове се премахват в Унгария, Литва и Кипър, а най-рядко - в Естония, Ирландия и Португалия.

Решението за борба с расизма и ксенофобията определя като престъпление откритото подбуждане към насилие или омраза, насочено срещу група хора или член на група, определена по отношение на раса, цвят на кожата, религия, произход, национална или етническа принадлежност. Изказванията, насаждащи омраза, както е определено в това рамково решение, също се възприемат за престъпление, когато се извършват онлайн, уточнява комисията.