Темата коментират собственикът на фирма за изплащане на обезщетения Александър Сумин и директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов
„Един от най-популярните регламенти в последните няколко години е този, който помага на пътниците да знаят как да постъпят в случай на закъснял, отменен или т.нар. overbooked полет, когато са продадени повече места, отколкото са свободни в самолета. В такива случаи пътниците имат право да получат обезщетение между 250 и 600 евро. За жалост, голяма част от тях все още не знаят за това”. Това коментира в предаването „Плюс-Минус. Коментарът след новините” собственикът на фирма за изплащане на обезщетения Александър Сумин.
От днес стартира информационна кампания относно пътуването с въздушен превоз. В София се проведе и кръгла маса на тема "Предизвикателствата пред пътниците при въздушен превоз".
Според Сумин, в такива случаи пътникът сам трябва да подаде иск към авиокомпанията, за да получи обезщетение.
„В последните няколко години процентът на хората, които подават такива искове, се е повишил. В началото над 95% от пътниците нямаха представа за тази процедура - не само в България, но и на европейско ниво”, заяви още Сумин.
Четиринадесет държави забраниха кацането и излитането на "Боинг 737 Макс 8"
„Българите знаят своите права. Процентът, който не ги знаят, е над 60%. Хората са все повече информирани, но прави впечатление, че те не винаги защитават своите права, нищо че ги знаят”. Това коментира директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.
По думите му пътниците винаги могат да се обърнат към Мрежата на европейските потребителски центрове и към самата авиокомпания, за да се информират какви са правата им. „Ако е имало проблем и искат да подадат жалба, първото нещо, което трябва да направят, е до 7 дни след полета да подадат жалба до компанията. Тя е длъжна до 6 седмици да им отговори. Ако не получат такъв отговор, пътниците могат да се обърнат за безплатно съдействие и обезщетение към мрежата на европейските потребителски центрове”, коментира още той.
Самолет със 157 пътници от 35 държави се разби в Етиопия (ВИДЕО+СНИМКИ)
„Подаването на иск към авиокомпанията е само част от целия процес. След това пътниците се сблъскват с някои печки. Най-често авиокомпанията отговаря на този иск, но го отхвърля. Има много такива случаи. 80% от исковете се отхвърлят с аргумент, че е имало техническа повреда. В този случай казусът отива на втора инстанция и там вече зависи от възможностите на самия потребител – към кого може да се обърне, до колко е запознат с регламента. Ако е необходимо може да се обърне и към адвокат”, каза още Александър Сумин.
Още по темата гледайте във видеото.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: Росана Манева