Целта на електронната система е да се облекчи административната работа

Информационен кол център поема обажданията до личните лекари. Чрез нова електронна системата пациентите ще получават отговори на своите запитвания без да ходят до джипито си.

Целта на електронната система е да се облекчи административната работа, с която са затрупани личните лекари. Пациентите отново ще набират номера на джипито си, но ако не получат отговор обаждането директно ще се прехвърля към информационния център. Там координатори ще отговарят на запитванията, но само ако търсим административна информация. Когато случая изисква медицинска намеса ще се прави обратна връзка със семейния лекар.

Освен запитвания за графика и отпуските си, семейният лекар получава и десетки нестандартни въпроси от своите пациенти.

Личните лекари са против данъчните да имат достъп до медицинските досиета на пациентите

„Телефони се използват и за откровени глупости в това число и за това откъде минава трамвай номер 9, просто защото телефонът ми е достъпен”, споделя д-р Николай Брънзалов.

Затова и лекарят решава да  реализира стара своя идея  - подобен род питания да бъдат прехвърлени към специален информационен център.

„Няма да има вариант, в който да не им се вдигне телефона. Често сме обвинявани, че не сме откриваеми, но ние не можем, защото физически няма как да се получи”, обясни той.

Подобна система вече работи в Швеция. Платформата вече е в действие и у нас, засега само с няколко лични лекари. С времето тя ще се надгражда, а това включва запазване на час, както и напомняне за предстоящи имунизации - дейност, с която в момента се занимава медицинския персонал. 

Електронна система ще е достъпна не само за личните лекари, но и за останалите медици, а разговорите ще са безплатни. Плановете са след София да заработи и в други градове.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни.  За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.

 
  1. Получавайте най-важното от деня в пощата си

    Имейл адрес