Компанията влиза в процедура по несъстоятелност

Един от най-големите туроператори у нас - "Астрал холидейз", обяви, че влиза в процедура по несъстоятелност. Това съобщиха от агенцията в официалния си сайт. 

СНИМКИ НА ФИРМАТА ВИЖТЕ ТУК

Фирмата е българският партньор на фалиралия британски туристически оператор "Томас Кук".

Британското правителство плаща разходите по прибирането на туристите след фалита на „Томас Кук”

"С огромно съжаление и разочарование, искаме да Ви съобщим, че се налага да прекратим дейността и да започнем процедура по обявяване в несъстоятелност на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД от 07.10.2019 г. след почти 24 години присъствие на туристическия пазар и въпреки неимоверните усилия на ръководството и служителите.

Това решение е взето след изключително много дискусии, усилия и опити да се осигури финансиране за дружеството. Причините да се стигне до тук са комплексни, но това, което ни остава са спомените, невероятните моменти, когато Вие сте били щастливи, и когато сме били причината за Вашето добро настроение и пълноценна почивка. През годините винаги сме се старали да постигаме високо качество на предлаганите от нас услуги и да осигурим максимален комфорт на нашите клиенти, както и незабравими изживявания", пишат от там.

Агенцията уверява, че е предприела всички мерки за защита на клиентите си.

Ангелкова: Фалиралият „Томас Кук” създава проблем при планирането на сезон 2020 г.

„АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД поддържа валидна застрахова „Отговорност на туропратора“, за да може там където нашите неимоверни усилия не са достатъчни, да бъдем подкрепени от нашите партньори ЗК „Уника“. Пътуванията на всички клиенти, закупили почивки от „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД, които в момента се намират зад границата са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети или отказ за настаняване в хотели или други туристически услуги", става ясно от каченото на сайта на агенцията.

Фирмата обявява още, че пътуванията, планирани за времето след 7 октомври, няма да се осъществят.

СЛЕД ФАЛИТА НА „ТОМАС КУК”: Хотелиери изчисляват загубите

„АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019 г. Клиенти с бъдещи пътувания, които са заплатени на 100% от АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл към партньори, ще бъдат лично уведомени от служители на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД. Клиенти, закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания, тъй като всички билети са вече закупени и платени от „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД. За проверка на разписанието и часовете на полетите, препоръчваме клиентите да направят справка със съответната авиокомпания, когато наближи датата на пътуване по издадените вече самолетни билети. Подчертаваме, че клиентите на „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но АСТРАЛ Холидейз не е заплатил към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени както следва по закон. Те са гарантирани със застраховка „Отговорност на туроператора“, сключена между „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД и ЗК „Уника“, с покритие - 700 000 лв. Координатите за връзка със застрахователя и още полезна информация са посочени в съответните договори за туристически пакети и приложенията към тях", пишат от "Астрал Холидейз".

Всички дъщерни дружества на "Томас Кук" в три европейски държави – Германия, Австрия и Полша, обявиха фалит.

Един от изпълнителните директори на компанията – Христо Гълбачев обясни пред NOVA, че нямат клиенти в България и в чужбина, чиито хотели, полети и услуги да не са платени. Имат обаче 200 клиенти, които са планирали бъдещи пътувания. Те щели да бъдат обезщетени от застрахователя. Застрахователната полица е на стойност 700 000 лева, а щетите били за около 300 000 лева.

От компанията обясниха, че ако процедурата е стартирала в началото на сезона, тогава щетите щели да бъдат за много повече, а именно – за 2 млн. лева.

Христо Гълбачев обясни, че всички офиси на компанията в страната работят, за да могат служителите да обяснят на клиентите какво точно трябва да направят и какви са стъпките, които трябва да предприемат.

„Астрал холидейз” има напълно валидна застраховка в размер от 700 хил. лв. и ще покрие всички претенции. Мога да ви уверя, че абсолютно всички изисквания на Закона за туризма са спазени от фирмана. Застрахователят пое ангажимент в абсолютно спешен порядък, особено за такива клиенти, за които бяхме информирани, че им предстои пътуване до края на тази седмица, да могат да им бъдат заплатени претенциите и те да преценят дали да осъществят своето пътуване с „Астрал холидейз”. Това заяви на пресконференция министърът на туризма Николина Ангелкова по повод фалирането на туроператора.

„И ние като министерство максимално ще съдействаме на абсолютно всички, за да няма ощетени клиенти. Буквално след настоящата пресконференция пътуваме за Германия, утре имаме среща с техния министър, който отговаря за туризма. Там е на ниво държавен секретар. Срещаме се и с изпълнителните директори на 4 компании, които оперират на пазара в България. Ще коментираме и работим за лято 2020г. По отношение на туристите на „Томас Кук” – към днешна дата абсолютно всички туристи са заминали. Нашите мобилни екипи вече са в министерството. Няма туристи на „Томас Кук” по българското Черноморие. Така, че и тези притеснения са отпаднали. Продължаваме да следим ситуацията какво се случва навсякъде, свързано с наши туристи и такива, които са избрали България като дестинация. В министерството работи телефон за връзка за всякакви проблеми. Ще съдействаме във всяко отношение на всички, които са засегнати по някакъв начин от случващото се”, поясни Ангелкова.

Ангелкова допълни още, че са им предоставени  списъци с пътуващите в момента, за да следят за правилното изпълнение на процедурите. „Вярвам, че всичко ще се реши бързо”, заключи тя.

„Най-важното към днешна дата е, че няма турист, който да е в България или в чужбина, който да не може да се върне в страната. Платили сме за хотели, за полети. Няма да има клиенти, които да не бъдат обслужени. За голяма част от клиентите, които утре ще пътуват – „Астрал холидейз” е платила за всичките си ангажименти. Застраховката ни е 700 хиляди лева. Всички клиенти ще си получат обратно парите си. Клиентитена „Томас Кук” също са обслужени. Най-важното, което искам да съобщя, е че успяхме да платим всичките си пътувания преди 23 септември. Надявам се клиентите, които са в България или в чужбина, да изкарат почивката си до край. Гарантирам, че ще им бъдат върнати средствата. Ние сме загрижени за всички клиенти, за това всички служители във всички офиси работят”, заяви още изпълнителният директор на  „Астрал Холидейз” Христо Гълбачев.

„За мен „Астрал холидей” беше българският „Томас Кук”. Възнамеряваме максимално бързо да удовлетворим всеки клиент на фирмата. На тези, на които им предстои пътуване, също ще се постараем максимално бързо да върнем средства. Всеки клиент, който трябва да се обърне към нас по  този повод, може да го направи в сайта ни, както и във всеки офис. Колегите от „Астрал холидейс” също ще ни съдействат максимално бързо да бъдат обслужени клиентите. Жалко е, че бизнес като този изпитва трудности", каза още Николай Генчев, изпълнителен директор на застрахователна компания „Уника”.

А хотелиери са притеснени от фалита.

„Ако досега всички твърдяха, че загубите ще бъдат за около 58 хотела, към днешна дата нещата не седят по този начин и трябваше още в момента, в който се обяви фалита на Томас Кук, да се обяви, че  ще има и последващ фалит на български тур оператор. Загубите ще отидат и към хотелиерите, и към туристите, които ползвали услугите на тази компания”, каза още Диана Колчева, председател на „Клуба на хотелиера”, „Слънчев бряг”.

Заради фалита около 100 служители на туроператора ще бъдат съкратени.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

  1. Получавайте най-важното от деня в пощата си

    Имейл адрес