Могат ли тези данни да станат обект на манипулации?

Профилирането на потребители в социалните мрежи се използва все повече за различни маркетингови и дори изборни кампании. Как специалните алгоритми търсят определени профили и могат ли тези данни да станат обект на манипулации, включително политически?

„Това са статистически алгоритми, които са разработени на база големи извадки от потребители или избиратели. Със статистически методи се извеждат зависимости между поведението и настроението на избирателите, и това, което харесват. Предсказва се какво биха направили. Прави се опит да се даде информация на корпорациите или организациите, за да управляват по-добре своите потребители”, обясни докторът по индустриална и организационна психология в САЩ Георги Янков.

Профилите в социалните мрежи ни издават (ВИДЕО)

„С въвеждането на GDPR компаниите се задължават да връщат информация за това как използват личните данни на потребителите, как ги съхраняват и ако не ги използват, да ги изтриват. Всеки гражданин на ЕС има право да поиска от Facebook и Google да изтрият определени лични данни”, добави Янков.

Повече по темата гледайте във видеото. 

Редактор: Георги Генов