По думите му липсата на проверка навреме, може да даде право на клиентите да откажат да плащат

Омбудсманът поиска проверка на топломерите и водомерите в абонатните станции на „Топлофикация София“ ЕАД. 2/3 от уредите са непроверени навреме и може да отчитат грешно. Става дума за стотици абонатни станции. Това каза за "Твоят ден" инж. Кремен Георгиев от Асоциация на топлофикациите.

Какво показват изравнителните сметки за парно?

По думите му целта на проверката е да се установи годността на уредите. "Задължение за проверката е на топлофикационното дружество. Топломерът е везната, с която Топлофикациите продават своя продукт - той трябва да мери точно. Ако има отклонения, някой е ощетен. тези уреди трябва да се проверяват веднъж на 2 години в станциите и на всеки 5 години в апартаментите. Нормално е да има регулярни проверки от различни органи и институции - КЕВР, МЕ", заяви той. 

Според него Топлофикациите извън София не си позволяват да не проверяват топломерите навреме, защото клиентите могат да откажат да плащат. "Само специализирана форма може да провери топломерите. Всеки един абонат може да провери дали топломер в неговата абонатна станция има документи за преминала метеорологична проверка", обясни експертът. 

Повече вижте във видеото.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.