"Има риск при движението по пътищата, но той не се управлява", обясни бившият директор на КАТ-София

„В Плана за възстановяване и устойчивост е заложено закупуването на 27 комбинирани багера по 200 000 лева. Оказа се, че това са багери, които да косят тревата. Давате ли си сметка, че всичкото това говорене, тези хора не искат да поемат отговорността за намаляване на жертвите по пътищата.”.  Това заяви директорът на Института за пътна безопасност Богдан Милчев в предаването „Денят на живо” по NOVA NEWS. Повод за думите му е поредната тежка катастрофа в София, в която загина млада двойка.

Според него Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата” може чрез премиера да въздейства на всички 11 структури, отговорни за движението по пътищата. „В момента, в който премиерът позволи публичност на тази дейност, без закон ще има промени”, убеден е Милчев.

В цяла София нощем има малко патрулни коли, но не това е проблемът, според бившия шеф на КАТ-София. Когато през телевизора ще управляваме пътната безопасност – това е резултатът. „През 2020 г. катастрофирали с употреба на наркотици са 140 шофьори. През 2022 г. катастрофиралите са 280. През 2022 г. МВР са хванали 100 пъти повече нарушители. Какво означава това - колкото повече контрол, толкова повече катастрофи”, каза бившият шеф на КАТ.

Според него няма оценка на риска, няма методология на този риск. „Транспортната система в целия свят е рискова. При нас има риск, но той не се управлява. При встъпването на вътрешния министър Иван Демерджиев му представих Пътна карта. Тогава той каза: „Ще направя и невъзможното” и взе отделни идеи от тази карта. Сега го чуваме, че са се провалили”, допълни Милчев.

Целия разговор гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook 

Редактор: Весела Веселинова