Снимка: БГНЕС
Според данните на Центъра за градска мобилност всеки ден в столицата се ползват около 35 хиляди хартиени билета
Хартиеният билет в метрото остава и след 1-ви юни. Това реши столичният общински съвет. Причината е големият брой пътници, които го предпочитат. По план от другия месец всички превозни документи в София трябва да са електронни.
Според данните на Центъра за градска мобилност всеки ден в столицата се ползват около 35 хиляди хартиени билета на цена от лев и шейсет.
Анализ показва, че масово хората, които предпочитат да пътуват с хартиен билет си го купуват по традиционния начин – от касите. Това са около 70 на 100 от пътниците. Само 30% използват поставените в метростанциите автомати за билети.
СОС предлага нови цени на билетите за градски транспорт в София
Премахването на продажбата на билети от каса или от автомат ще доведе до напрежение сред пътниците, смятат от общината.
"Оказа се, че този превозен документ – макар и неизгоден – защото това е хартиено билетче, което се проверява с баркод и което може да се използва само един път, остана с една трайна употреба в метрото, въпреки наличните две три алтернативи, които са далеч по-изгодни и по-удобни", заяви Димитър Дилчев от ЦГМ.
Като например пътуване с безконтактна дебитна или кредитна карта, със смарт устройство или чрез билет за всички линии за срок от 30 или 60 минути. Сега хартиеният билет в метрото дава право само на едно преминаване през бариерата в рамките на 1 час след закупуване.
Влизаме в една от най-натоварените метростанции – „Сердика” – за да проверим защо хората продължават да предпочитат хартиени билети. Оказва се, че най-често от тях се възползват чужденци и българи от други градове на страната.
Нов проблем с е-системата за билети в столичния градски транспорт (ВИДЕО)
Делия споделя, че е от Варна и не ползва често метро. Други като Георги купуват хартиен билет, за да олекне джобът им, а когато има стотинки, гледа да ги чисти в автомата за стотинки.
На автомата за хартиени билети срещаме и Аена. "Всеки път си взимам във всяка една посока ново билетче. Няма друга опция за съжаление", заяви тя.
Оказва се, че Аена все още не знае, че има и електронен билет. След разяснение от страна на служителите в метрото, за първи път тя плаща пътуването с телефона си.
Засега няма определен срок колко дълго хартиеният билет ще продължи да е в употреба.
Димитър Дилчев предполага, че с течение на времето по естествен начин той ще отпадне.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.