Според Зарица Динкова от бранша трябва да преосмислят поведението си спрямо клиентите

Скандали в туризма. От Сдружението на заведенията в България поискаха оставката на министъра на туризма Зарица Динкова. Причина е нейно изказване, след като стана ясно, че сдружението иска да съди клиента, който се оплака от 650 лева сметка за 3 пържоли на морето.

Сметката на раздора, която провокира широк отзвук в социалните мрежи, стана повод и за нестихващи словесни престрелки между ресторантьорите и министъра на туризма. От бранша смятат, че Зарица Динкова е обявила "открита война" и затова настояват за незабавната ѝ оставка. На свой ред Динкова заяви, че не вижда причини да се оттегли от поста, защото смята, че е свършила работата си. По думите ѝ темата с оставките се е "изтъркала". И призова бранша да преосмисли цялостното си поведение спрямо клиентите си.

Пети ден след като видеото за цената на 3 пържоли обиколи социалните мрежи, пред камерата на NOVA Пламен Христов заяви, че не е искал да уронва престижа на заведението.

Шеф Манчев за скъпите пържоли: Ресторантът е действал по правилата, блек ангъс е много скъпо месо

„Пети… шести ден не мога да спя. Ставам пържоли, лягам – пържоли. Омръзна ми вече! Аз дойдох на почивка.  Не искам да им уронвам престижа. Хареса ми мястото, да се храня нормално, както при другите ресторанти", твърди Пламен Христов.

Знае, че от бранша искат да го съдят. „За какво ще се съдя? Че с моите лични пари, изкарани с  труд, отивам да се храня в ресторант и да ме съдят. Да съм направил нещо там?”, попита мъжът, платил близо 500 лева за трите пържоли.

От Асоциацията на заведенията са категорични, че на клиента не е взета и стотинка повече от необходимото.

„Това е цената – всяко качество струва пари! Това е уронване на престижа на заведението и всяко заведение има право да заведе иск срещу това!”, категоричен е  Пламен Петров от БАЗ.

КЗП за казуса с пържоли за близо 500 лв.: Търговецът трябва да обясни как точно сформира цената

Според министъра на туризма обаче от бранша трябва да преосмислят поведението си. „Туризмът е преживяване и това, което трябва да дадем на клиентите си, е качество и отношение. Защото аз не съм министър на ресторантьорите, аз съм министър на потребителите. А без клиент нямаме бизнес, нали така?”, заяви Зарица Динкова, министър на туризма.

Още вчера министърът на туризма обясни, че при такова поведение ще ѝ е трудно да защити по-ниската ставка ДДС за ресторантьорите и в бюджета за догодина.  „Моят апел беше да бъдем много по-внимателни към клиентите си, защото за да можем да запазим ставката от 9%. Това е което аз направих успешно за 2023 година и се опитвам да направя и за 2024”.

Бизнесът обаче прие това като обявяване на война и поиска оставката ѝ.
СНХ: „Считаме, че нейните действия в момента не отговарят на човек, който трябва да заема длъжността министър на туризма! …Недопустимо. Не може министър на туризма да излиза и да се занимава с такива дребни теми от дневния ред, това се случва всеки ден някъде”, подчерта Петров.

„Ресторантьорите са сегмент в бизнеса, но в случая аз защитих целия туристически сектор. Не може отношението да е – ако вие се оплачете, ние ще ви съдим. Не може да има такава скрита заплаха!”, посочи Зарица Динкова.