Тенденцията за релакс зона в офис пространството набира популярност

Ако не успявате дори за малко да се отърсите от напрежението на работното си място, това означава, че вие и колегите ви спешно се нуждаете от зона за отдих. 

Тенденцията за релакс зона в офис пространството набира популярност, което никак не е случайно. Този тип помещения са полезни за служителите и за самата компания. Google и Facebook са емблематичен пример за добри практики със своите кътове за отдих и творческо уединение по целия свят и това доказано работи в тяхна полза.

Кои са доказаните ползи от зоната за отдих в офиса?

Оформянето на т.нар. „чил зона” е един лесен и много достъпен начин да се повиши мотивацията и производителността на служителите. Такова пространство е чудесно решение за сближаване на колегите и утвърждаване на екипната работа.

Много често служителите се чувстват изтощени, след като са работили часове наред. Ако работата им е свързана с голямо натоварване, оформянето на релакс зона ще редуцира стреса и умората им, постигайки ползи като:

- повишена продуктивност, по-добра концентрация и ефективно изпълнение на задачите;

- удовлетвореност от работата, изграждане на положителна комуникация и цялостно подобряване на емоционалното състояние;

 - креативност, постигната благодарение на пълноценната почивката в различна среда;

- по-добро здравословно състояние;

- облекчаване на напрежението;

 - лоялност към фирмата;

- по-добър имидж на компанията пред гости, потенциални клиенти и кандидати за работа.

Подреждането на релакс зона зависи от конкретните условия. Ако офисът е голям, за целта се използва по-просторна зала, даже етаж. По-малките помещения също могат да се обзаведат по интересен и практичен начин.

Как да организирате зоната за отдих?

Преди да решите какви конкретни елементи да включите във вашата chill зона, е добре да проучите нуждите на служителите си. Ето някои идеи, които могат да ви вдъхновят за начало.

Използвайте мебели с различен дизайн

Търсейки релакс в обособената зона, служителите ще предпочитат да използват мебели, които не им напомнят за работата. Затова помислете за удобен диван, уютни канапета, пуф фотьойли, високи столове и плот за кафе кът и др.

Осигурете лесен достъп до кафе

За почти всички работни места са много характерни кафе паузите. Кафето е онази вдъхновяваща напитка, която помага на повечето служители да отпочинат и да се заредят с енергия и добро настроение. Една от най-важните социални придобивки и жестове е да осигурите качествена кафе машина, от която служителите да си вземат любимата тонизираща напитка винаги, когато пожелаят.

Не пропускайте водата

Наличието на достатъчно количество чиста питейна вода ще предотврати дехидратацията, която често е причина за бързата умора и главоболието. Отлично решение за офиса е машината за вода, независимо дали е правостояща, или настолен вариант. Поставена в зоната на отдих, тя ще гарантира на служителите ви прецизно филтрирана вода – студена, топла или газирана.

Погрижете се за кът за хранене

Обособеният кът за хранене, в който да поставите подходяща маса, кухненски пособия и хладилник, също ще допринесе за по-ефективната почивка и поддържането на добър физически и емоционален тонус у служителите.

Идеален вариант е вендинг машината за храна и напитки. Тя ще задоволи нуждата от подкрепяща закуска и безалкохолна напитка, които служителят да консумира спокойно в обособения кът, без да му се налага да изразходва почивката си в обикаляне по близките магазинчета в търсене на нещо за ядене.

Помислете за осветлението и цветовете

За да си отпочинат истински вашите служителите, заложете на топлата светлина, излъчвана от интересни лампи и крушки. Като цветови акценти изберете лимоненожълто, по-наситено синьо или дори смело розово. Така чил зоната ще бъде много по-различна от другите помещения и свежият ѝ вид ще създаде усещането за комфорт и пълноценна отмора.

Ако искате да изградите наистина впечатляващо с характеристиките си място за отдих, непременно включете в интериорното му обзавеждане повече естествени материали и много зеленина.

Релакс зоната всъщност е зона за „презареждане” и ако с нейната организация постигнете отпускаща и ободряваща обстановка, служителите няма да възприемат работния си ден като монотонен и стресиращ, а ще изпитват истинско удовлетворение да вложат целия си потенциал за изпълнение на своите задължения.