България има дялово участие в съоръжението
Нова стъпка към повече възможности за доставка на природен газ. Две години и половина след началото на реализацията, терминалът за втечнен газ край Александруполис вече работи.
Терминалът представлява кораб, закотвен във водите край Александруполис, който беше преобразуван да е способен за регазифицира синьо гориво. Как става това? Когато танкер акостира до него, втечненият газ от него се прехвърля на терминала, където отново от течно състояние преминава в газообразно. След което чрез тръби достига до брега. Всичко това води и до диверсификация, тъй като България е акционер в проекта.
Съоръжението трябваше да действа още през пролетта, но изпълнителите на проекта от Гърция имаха технически проблеми за свързването на трасето между кораба и брега.
В контролната зала минава целия процес по регазификация. Годишно през съоръжението ще могат да се пренасят до 5,5 млрд. куб. м природен газ.
Малинов: Терминалът за втечнен газ в Александруполис ще заработи на 1 октомври
Вече се разтоварват и първите количества природен газ за страната ни. Надеждата е на министъра на енергетиката Владимир Малинов е, че цената на природния газ също ще тръгне надолу след повечето възможности за доставки.
„Исторически момент за България и за целия регион. Още един източник, който да направи нашата държава независима, икономиката ни спокойна и конкурентна и домакинства но такива, които могат да разчитат на постоянна топлина в домовете си“, посочи Малинов.
България е акционер с 20%, което гарантира място за разтоварване. „Булгаргаз“ има резервирани 10 слота, или карга, или малко над 1 млрд .куб. м. Над 90% от капацитета на терминала за регазификация за първите 10 години е резервиран от компании не само от България, но и от целия регион“, допълни министърът.
Вече се мисли и за участие в изграждането на още един кораб-терминал, който да може да разтоварва синьо гориво.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase