Основните направления на политиките за устойчивост носят добавена стойност за съвременната работна сила и привличат млади таланти със социална ангажираност

Напредъкът на технологиите в бизнеса изправя компаниите пред ново предизвикателство - да се отличат на силно конкурентния пазар с ясно изразени ценности, а не просто да предлагат високо финансово възнаграждение и атрактивни социални придобивки. Един от най-предпочитаните подходи в тази насока е установяването на политики за устойчивост, които привличат потенциални служители търсещи не просто работа, а социална кауза, с която да се ангажират.

Устойчивостта като морална ценност

В днешно време личната позиция по важни обществени въпроси демонстрира сила и увереност. Това се откроява като тенденция при хората от различни поколения, които търсят ново работно предизвикателство. Те се интересуват не само от кариерни възможности, но и от допълнителната стойност, която идва с новото работно място. За тях принадлежността към определена общност е ключова - затова и те избират компании, които споделят техните ценности. Темата за устойчивостта става все по-актуална сред новите поколения, което стимулира и работодателите да комуникират приноса си в тази област, както навън, така и навътре в компанията, което повлиява на привличането и задържането на таланти. Така се постига по-ефективна ангажираност между работодател и служител, която надхвърля значително значението на финансовата компенсация като мотивиращ фактор.

Намаляване на въздействието от продуктите и бизнес дейностите на компаниите

„Филип Морис Интернешънъл“ е една от световните компании с присъствие и в България, която застава с ясни принципи и цели за устойчиво бъдеще, извършвайки задълбочена оценка на значимите теми за компанията, на базата на която са определени приоритети в обхвата на екологичното, социално и корпоративно управление. В резултат на тази оценка е разработена структурирана рамка, която определя необходимото разпределение на ресурси в две основни направления: едното е свързано с продуктите на компанията, а другото с дейностите ѝ. Изготвена е и специална Пътна карта, която обхваща 11 водещи цели, чието изпълнение като време и ресурси е един от притегателните фактори за служители, които искат да са част от положителната промяна.

За „Филип Морис България” устойчивият растеж се постига чрез комбинация от прилагане на отговорен маркетинг и предлагане на научно доказани бездимни алтернативи с намалено образуване на вредни вещества на пълнолетните потребители при спазване на принципите и практиките на компанията. Стратегическите приоритети са определени така, че да отговарят на дейностите на компанията в страната и да съответстват на ключовите приоритети на глобално ниво. Адаптирайки целите си към местния контекст и подбирайки специалните програми така, че те да отразяват специфичното въздействие в България, компанията прецизира подхода си така, че да отговори на потребностите на българската среда и общество.

Източник: „Филип Морис България”

Социална отговорност

Ключов фактор за успех на всяка една компания е наличието на многообразна и приобщаваща работна среда, в която талантите могат да се развиват с усещането за принадлежност и сплотеност. Хората са двигателят на промяната и за това е дълг на работодателите да се грижат за тяхното благосъстояние, както и да развиват уменията им. Друг важен аспект от политиките за устойчивост е подкрепата и инвестициите в социално ангажирани организации и инициативи.

Пример за успешна кампания в посока социална отговорност е информационната кампания на „Филип Морис България” ПромениКартинката, която има за цел да привлече вниманието на обществото към мащаба на глобалния проблем със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени филтри от тютюневи изделия. Кампанията стартира през лятото на 2021 година и оттогава до днес разширява обхвата си постоянно, като включва различни активности и арт инициативи с цел информиране, ангажиране и провокиране към отговорно потребителско поведение. Тази година ПромениКартинката разширява обхвата си с фокус върху рециклирането на употребени електронни устройства и отговорното потребителско поведение към околната среда.

„Филип Морис България” подкрепя още „Забавно лято, грижовна есен“ – програма за подкрепа на местните общности в тютюнопроизводителните региони в страната. Освен безплатните летни образователни академии за деца, в програмата са включени и обучения по методите на неформалното образование за учители, както и медицински грижи за възрастни хора. Ключов елемент в програмата е и Академията за местни предприемачи, която подкрепя чрез обучения и финансиране местни стартиращи бизнеси в тези райони.

В заключение

Устойчивото развитие с принос, както към обществото, така и към служителиге, се развива в морална ценност и все повече млади таланти я търсят в своите работодатели. Заявяването на осъзната отговорност и поставянето на конкретни цели са принципи, в днешно време се оказват с дори по-голяма тежест от атрактивните финансови предложения. Защото съвременните поколения се стремят да са част от положителна промяна, в която откриват смисъл и стойност.

Редактор: Маргарита Стоянчева