Депутатите приеха промени в Закона за движение по пътищата

След поредните смъртни случаи на пътя, депутатите спешно прекрояват Закона за движение по пътищата. На първо четене бяха приети следните предложения:

- намаляване на ограничението на скоростта на магистралите от 140 на 130 км/ч;

- камерите на тол системата да отчитат средна скорост;

- камерите на общините да снимат за нарушения;

- връчване на наказанията на място;

- по-големи санкции за нарушителите и публичен регистър за рецидивистите;

- книжката не се отнема след положителен полеви тест за наркотици, а само след кръвен тест. 

Тол системата засече кола с 203 км/ч средна скорост на Северната тангента на София

Първа стъпка в прекрояването на Закона за движение по пътищата вече е факт. В парламента зам.-министърът на вътрешните работи призова за намаляване на скоростта на магистралите, както и за регламентиране на нарушенията на средната скорост.

„Може би, когато магистралите станат такива, каквито очакваме да бъдат - без дупки и проблемни участъци, да върнем тази скорост”, поиска Илиян Йончев от БСП.

Срещу нарушителите се включват и общинските камери. А общината ще може да събира глобите.

„Служители на общината при извършването на друг вид административни услуги на гражданите да връчват такива фишове за нарушения”, предложи Йорданка Фандъкова от ГЕРБ-СДС.

И още –глобите стават по-солени, въпреки че част от депутатите не са съгласни.

„Остава усещането, че само ако глобяваме, глобяваме, глобяваме, ще спрем войната по пътищата. Вижда се желанието на МВР да прибира, прибира, прибира средства от българските граждани”, каза Никола Димитров от „Възраждане”.

„С вдигането на глобите и събирането на тези глоби, това е един от начините да се реши проблема. За едно нарушение в България глобата е 50 лева, а в съседна Гърция за същото нарушение – 150 евро и отнемане на книжката”, заяви Калин Стоянов от „ДПС-Ново начало”.

От ПП излязоха с решение срещу фалшивите резултати от полеви тестове за наркотици - санкции само след кръвен тест.

Вътрешният министър поиска сваляне на номерата на нарушители на пътя, ако не си платят глобата веднага

„72 часа след положителен тест водачът да не може да шофира и мярката да се прилага единствено, ако водачът се подложи доброволно на кръвна проба”, поиска Явор Божанков.

Колегите им от ДБ пък предлагат регистър на рецидивистите. А ДПС-ДПС обясниха, че гласуват „за” новите мерки, но призоваха да се преосмисли идеята 17-годишните да шофират с придружител.

„Придружаващият дали е в състояние да предотврати пътно транспортно произшествие. Напротив още по-опасно ще стане, когато придружителят започне да посяга”, смята Ремзи Осман.

От МЕЧ останаха скептични за „ремонта на ремонта”. „Трябва да кажем истината. Целта е да се изпере гузната съвест на законодателната власт”, заяви Кирил Веселински от МЕЧ.

Депутатите приеха всички предложения, освен внесения от „Възраждане” проект.