
Снимка: БГНЕС
Първият преминава тестове в Чехия
Първият от осемте нови влака за столичния „Метрополитен“ беше приет в град Пилзен, в края на юли, след проведена съвместна среща между представители на чешкия производител и специалисти от „Метрополитен“ ЕАД, като на тази база стартират техническите изпитания на полигона VUZ във Велим, Чехия.
Съставите ще заменят най-старите руски влакове, движещи се по линии 1, 2 и 4, и ще спомогнат за намаляване на интервала за движение по втора метролиния след пускането в експлоатация на новата метростанция „Панчо Владигеров“, разположена между станциите „Сливница“ и „Обеля“, съобщават от столичния „Метрополитен“.
Над 1/3 от метрото през „Слатина” вече е построена
Новият влак е съставен от четири вагона, с максимална дължина от 79,1 м и собствено тегло от 116 300 кг. Максималната конструктивна скорост на влака е 90 ĸм/ч.
Снимка: БГНЕС
Интериорът на влака е проектиран като еднопространствен, напълно проходим между отделните вагони, с капацитет за 762 пътника и обособени места за хора в неравностойно положение, детски колички и велосипеди.
Тихият бунт в метрото: Защо поколението Z пътува до работа, без да поглежда телефона си?
За осигуряване комфорта и сигурността на пътниците във всеки вагон има изградена климатична инсталация от ново поколение и система за видеонаблюдение, видеозаписът от които се запаметява в модул с енергийно независима памет за срок от минимум 20 дни.
Снимка: БГНЕС
След приключването на изпитанията в Чехия, съставът ще бъде транспортиран до България за тестове в реални условия по линии 1 и 4, като се очаква от фирмата производител да бъдат готови и с втория влак в началото на месец октомври тази година.
Редактор: Румен ЛозановПоследвайте ни