Причината е проблем със съвместен българо-румънски проект...
Макар и технически напълно готова за Шенген, за пореден път страната ни е заплашена да бъде глобена от Европейската комисия. Причината този път е неработещият ферибот между Силистра и румънския град Кълъраш.
Връзката е изградена по европейски проект, а не работи, защото българският и румънският концесионер не могат да се разберат за цената на превоза. Загубите, които търпят и двете страни, са огромни.
Фериботната връзка Силистра-Кълъраш е резултат от съвместен българо-румънски проект, приключил през 2007 година. Днес обаче фериботът не работи, пристанищата пустеят , а сградите са заключени. Вместо колони от тирове и автомобили, единствените ползватели на модерния европейски комплекс са само няколко бездомни кучета.
Сериозните сътресения настъпват с идването на нов концесионер от румънска страна през есента на 2009 година. От тогава до днес българският ферибот няма достъп до отсрещното пристанище, защото румънската страна не е съгласна с исканите цени на превозите. Многократните усилия за решаване на проблема, включително и на ниво министерства, не дават резултат. Което изправя България и Румъния пред високи парични санкции от страна на ЕС.
Оказва се, че правителствата на двете страни могат единствено да съдействат за решаване на проблема, но не и да оказват какъвто и да било натиск върху превозвачите.
Връзката е изградена по европейски проект, а не работи, защото българският и румънският концесионер не могат да се разберат за цената на превоза. Загубите, които търпят и двете страни, са огромни.
Фериботната връзка Силистра-Кълъраш е резултат от съвместен българо-румънски проект, приключил през 2007 година. Днес обаче фериботът не работи, пристанищата пустеят , а сградите са заключени. Вместо колони от тирове и автомобили, единствените ползватели на модерния европейски комплекс са само няколко бездомни кучета.
Сериозните сътресения настъпват с идването на нов концесионер от румънска страна през есента на 2009 година. От тогава до днес българският ферибот няма достъп до отсрещното пристанище, защото румънската страна не е съгласна с исканите цени на превозите. Многократните усилия за решаване на проблема, включително и на ниво министерства, не дават резултат. Което изправя България и Румъния пред високи парични санкции от страна на ЕС.
Оказва се, че правителствата на двете страни могат единствено да съдействат за решаване на проблема, но не и да оказват какъвто и да било натиск върху превозвачите.