60% от българите никога не са чували за обозначението...

Нито един български производител или бизнес у нас нямат специалното екологично обозначение \"Цветето на Европа\".

Всъщност 60 на сто от българите никога не са чували, че продуктите предлагани на пазара и дори хотелите могат да имат този екологичен стикер. Въпреки това, у нас вече се срещат продукти с това обозначение.

Основната цел на екомаркировката е да се постигнат по-високи екологични показатели във всички сектори. Стикерът на европейския съюз е създаден през 1992 година. У нас обаче е утвърден през 2002 г. чрез Закона за опазване на околната среда.

Макар целите на Евросъюза да са насочени все повече към екологичния начин на живот, в България едва 15 на сто знаят какво означава цветето на някои стоки.

Екомаркирането е напълно доброволно. То може да се прилага в 26 продуктови групи,  без храните. Знакът гарантира, че има максимална защита както за здравето ни, така и за природата. Между тях са почистващите препарати.

При облеклата и обувките стикерът също все повече се поставя. Едни от най-разпространените продукти у нас, които все по-често имат екообозначение са телевизорите.

Най-лесно да получат екостикерите е за хотелиерския бранш, защото изпълнението на повечето от критериите няма да им струва нищо. В Европа вече има 400 хотела, които са закичили екомарката. Това означава, че трябва да ограничат водата за ползване до 9 литра на минута и да не ползват пластмасови шишета за шампоан.