Софтуерът е инсталиран в Разлог, Перущица и Нови пазар...
Три общини в България осигуряват на жителите си достъп до електронно консултиране по въпросите на заетостта и професионалната квалификация. Гражданите могат да търсят работа или професионално обучение от специалните терминали, които са инсталирани в Разлог, Перущица и Нови пазар.
В Перущица живеят около 5000 души. Една пета от тях са без работа. Младежите твърдят, че търсят препитание, но най-често извън родния град.
За улеснение на гражданите общината е поставила информационен терминал. Той предлага дистанционно консултиране за хората с физически проблеми и за жители на отдалечени селища без бюра по труда, каквото е Перущица. Системата е изработена по международен проект, в който участват България, Италия, Испания, Румъния и Исландия. В Италия регистрираните потребители са 1800, а България се нарежда на второ място с повече от 1600 потребители.
Зад софтуера стои екип от консултанти, обучени да окажат съдействие.
Кметът на Перущица Ради Минчев приветства новата система за консултиране. Той обаче смята, че тя има някои ограничения.
„За съжаление, този алтернативен метод подпомага хората, които са грамотни, а голяма част от безработните на територията на нашата община са неграмотни", казва градоначалникът.
Поставянето на подобни терминали е възможно в други общини на страната по тяхно желание. Кметовете обаче трябва да поемат таксите, свързани с поддръжката на системата.
Репортер: Димитър Лъжов