За да не платим 1 лев при среща с контрольорите, трябва да валидираме картите си...
Както вече ви показахме в Новините на Нова, смяната на хартиените карти за столичния градски транспорт с пластични, налага и смяна на навиците.
При вчерашната ни обиколка с контрольорите, те разказаха, че картите понякога дават и грешки. Днес това беше отречено от икономическия директор на Центъра за градска мобилност: „Ако се окаже, че не може да бъде заредена, тази нова карта е абсолютно безплатна за пътника, но в повечето случаи успяват да я оправят на място."
Справката по наша молба показа, че извън строя на месец излизат най-много по 3 карти, при половин милион в обръщение.
Колкото до личните данни, които трябва да оставим в Центъра за градска мобилност, ако искаме да пътуваме без увеличение на довчерашните цени, с поименни карти, срещу тях получаваме нов вид гаранция. Ако загубим или ни откраднат поименната карта, можем да се обадим в Центъра за градска мобилност да я блокират и така парите ни няма да изгорят. Сумата, която е останала в загубената карта ще бъде заредена в нова. А ако нямаме пари в картата, контрольорите просто я блокират докато си платим глобата от 20 лева.
Неудобството с блокираните карти е, че за да си оправим сметките, трябва да се разхождаме само до бюрото преди гарата, на булевард "Мария Луиза". С нова карта, екипът ни се качи в трамвая.
По навика с хартиените карти, ако седнем в трамвая или тролея, без да се отчетем пред валидаторите, при срещата с контрольорите ще трябва да платим един лев за билет за еднократно пътуване.
Валидаторите в електротранспорта можем да ползваме и да се подсетим докога е заредена пластичната ни карта - освен от тях, валидността можем да си спомним само ако си пазим касовата бележка.
Репортер: Рада Богданова