Технологиите позволяват на рекламодателите да систематизират и използват историята на нашите посещения
В България над 3 милиона души са всекидневно в интернет. Технологиите позволяват на рекламодателите да систематизират и използват историята на нашите посещения там. Натрупаната информация им помага да предлагат стоки и услуги, които интересуват единствено и само нас - лично.
Но проблем ли е това за сигурността на хората, досега ненарушавана в сравнително анонимната среда на глобалната мрежа?
Ако посетите сайт на олимпийския комитет на Бангладеш и изведнъж забележите реклама за продажба на апартамент във вашия квартал в родния ви град, не трябва да се притеснявате, че някой ви е засякъл или проследил трафика ви в интернет. Просто нови технически решения позволяват да бъдете разпознат, чрез специална добавка в браузъра ви.
Опасността при този вид маркетинг е склонността на потребителите да се дразнят от интернет рекламите, които ги следват. Но технологията дава възможност получаваме реклама, съобразена с нашите нужди и интереси.
Рекламата става по-информативна и по този начин става по-полезна, обясняват специалисти. По този начин определен човек може да знае неща, които са свързани с неговото всекидневие и неща, които биха му били от полза.
Съвременните технологии позволяват да бъде идентифицирана дори азбуката, която използвате в интернет. Сърфирайки с кирилицата, вие ясно обявявате, че сте българин, а пишейки за голф, ще получите и спортни реклами, където и да се намирате.
Подробности – във видеото.
Репортер: Данаил Глишев