Това смята проф. Боян Дуранкиев от УНСС

Новото туристическо лого на България предизвика много и противоречиви реакции. Според някои експерти обаче то е достойно да представя и рекламира страната ни в света. По-добро ли е нашето лого от това на другите страни и ще привлече ли повече туристи?

 

Планини, море и красиви цветя –  всички тези природни разнообразия намират място в новото лого на България. Само по себе си то предизвика много дискусии в общественото пространство. Някои го харесват, други - не. Проф. Боян Дуранкиев от УНСС е на мнение, че новото лого е достойно да представи родната страна пред целия свят.

 

„Със сигурност нашето лого, на фона на много други лога на други страни, е много по-издържано и много по-точно представящо България и морето, и планините, които имаме и зеленината, която притежаваме. И имиджът може да се каже, че един синтез на всичко това, което е в момента в България”, каза проф. Боян Дуранкиев от катедра „Маркетинг и стратегическо планиране” в УНСС. Според експерта до момента логото ни се радва на успех.

 

То е тествано и извън България, което дава много добри резултати, т.е. логото позиционира България, българския туристически пазар  ясно на световните пазари”, допълни проф. Дуранкиев.

 

Логото е тествано и в Китай и там работи”, заяви още той.

 

Според него чрез логото България става достоен конкурент на редица световни туристически дестинации.

 

„Ако погледнем логата на другите страни, има някои, които изразяват нещо под формата на цвете или под формата на планина. Що се отнася до логото на България, то е един синтез и то много добър, и цветови, и имиджов на това, което е България. Така че логото е синтез, то е отпечатък на това, което наистина да се наложи като печат в съзнанието на клиента”, заяви още професорът.

 

„И когато чуждият клиент австриец, англичанин погледне и каже „Да, това е България. Там е морето, там са и планините”. Като погледнем европейските столици, колко от тях имат под носа си планина като Витоша, колко от тях могат за 3-4 часа да стигнат до морето”, заяви още той.

 

А за да стане България привлекателна дестинация за туристите от цял свят, освен логото, принос трябва да имаме и самите ние.

 

„Цялостният имидж на България трябва да предизвиква посещение на нашите курорти и дори българите да предпочитат родните курорти пред съседните”, смята проф. Дуранкиев.

 

Репортер: Михаела Карабельова