В закона глобата за преминаване по релсите, извън обозначените за това места, е до 50 лева
На лов за влакове. Това правят любители на железниците у нас. Въоръжени с фотоапарати и телефони, тези хора не спират да дебнат около ЖП линиите. Но често трейнспотърите срещат отпор от служителите на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Защо се стига до конфликти?
Сериозните спотъри у нас са около 30 души, но техните последователи в интернет са стотици. Николай Козарски дебне влаковете от 5 години. Колекцията му от видеоклипове и снимки е безкрайна. Когато снима, целта не е само добрата гледна точка.
„Не само хубавият ъгъл. Дългата композиция също. Локомотивът също. Любими са ми румънските локомотиви, серия 46 и 40 - най-мощните в България”, обяснява Николай Козарски.
Второкурсник в професионалната гимназия по ЖП транспорт, Николай знае всичко за влаковете.
Понякога спотърите и служителите на железопътната администрация влизат в конфликти. Николай разказва как е бил заплашен от машинист на заминаващ от гарата в София влак.
„Той просто спря влака, защото го снимам. След това ме заплаши, че ако продължа да го снимам, ще се саморазправя с мен”, разказва Николай Козарски.
И от БДЖ, и от Националната компания „Железопътна инфраструктура” обясниха, че забрана за снимане на влаковете няма. Стига да не се навлиза в т.нар. „опасна зона”, която се простира на 6 метра от линията.
В закона глобата за преминаване по релсите, извън обозначените за това места, е до 50 лева. В частност тя важи и за спотърите.
Никой няма изгода от конфликти. Защото именно ентузиасти като Николай са бъдещите служители на железниците. Мечтата на момчето е някой ден да подкара товарен влак.
„Тръпката е неописуема. Това трябва да се изпита”, казва Николай.
Повече по темата гледайте във видеото.