Снимка: Архив, БГНЕС
Данните са на Агенция "Пътна инфраструкутра"
Към днешна дата изчисленията ни за допълнителните ресурси, които бяха вложени по изпълнение за снега, свлачища и укрепване на пътища са 24 млн. лв. Това заяви председателят на Агенция "Пътна инфраструкутра" Лазар Лазаров, цитиран от БГНЕС.
Лазаров представи справка за ситуацията в бедстващите общини Смолян, Пазарджик и Кърджали. Според него, съгласно данните за Смолян това е най-големият снеговалеж.
"Започнахме да докарваме допълнително тежка техника от страната, защото конвенционалните снегорини не можаха да се справят с този тежък сняг. Бяха разпръсквани и химикали, за да могат да топят снега", разказа той.
Председателят на АПИ обясни, че отстраняването на дървесина от пътните платна, за да се освобождават, се е случвало на ръка.
"Падането на дърветата се случваше също и след нашите машини, които отново трябваше да се връщат за тях. Това забави изключително много почистването на пътищата на 100%", обясни Лазаров.
Той подчерта, че ситуацията в област Кърджали не била много по-различна.
"И там беше вкарана тежка техника. Двете области вървяха по един и същи начин, имаше паднали дървета по пътя. Пътищата бяха отворени, но снеговалежът не спря до последния ден", каза председателят на АПИ.
Лазаров обясни още, че в района на Пазарджик ситуацията била аналогична - с много преспи и голяма снежна покривка. Той добави, че след снежното бедствие са се отключили на много места свличания на скални и земни маси.
"Едно от най-големите свличания, оказва се, че е на пътя Смолян-Пампорово, където целият скат се е свлякъл на пътното платно. Лазаров увери, че пътят Асеновград-Смолян може да бъде отворен за движение и през днешния ден, ако се взриви скала и се разчисти. Амбицията ни е да го отворим още днес", добави Лазаров.