Фирмата, която се занимаваше с това, изтегли служителите си от гарите и складовете в цялата страна
"БДЖ–Товарни превози" остана без охрана. Охранителната фирма изтегли всички свои
служители от гарите, депата и складовете на дружеството в цяла България.
БДЖ спешно трябва да се погрижи за опазването на 53 обекта в страната с имущество за милиони левове. Какво ще стане с гарите и депата на товарните влакове, които години наред са атакувани от крадци на желязо, релси, кабели и локомотивни части?
Депото на гара Подуяне е един от многото обекти в БДЖ, които фирмата на Александър Иванов напуска днес с охранителите си. Самите работници са изненадани. Фирмата пази БДЖ без договор вече 4 години. Oт тогава няма нова обществена поръчка за услугата. Преди 2 седмици конкурс е обявен, но на обща цена 9 милиона лева. Иванов напуска БДЖ с мотива, че сумата е нереално ниска за охраната в цялата страна и от години работел на загуба.
Подобна е ситуацията с "БДЖ-Пътнически превози", които вече са на самоохрана. През 2014-а с конкурс е избрана друга фирма охранител, но и тя напуска заради малко пари и много разходи за възстановяване на кражби и липси.
От охраната прогнозират, че никоя надеждна фирма не би се хванала да пази гарите и депата в условията и с парите, предлагани от БДЖ. От БДЖ пък обратно – казаха, че интересът на предстоящия конкурс щял да е голям. Дотогава щели да си се охраняват сами, което според експерти сега в пътнически превози излизало по-скъпо на държавата.
Ще съумее ли обявеното за приватизация "БДЖ–Товарни превози" да се запази или кражбите ще се засилят? Нова телевизия продължава да следи случая.