Парламентът прие промени в Закона за защита при бедствия

До 2 часа мобилните оператори ще са длъжни да подават информация къде се намира телефон, от който е подаден сигнал за бедствие. Това решиха депутатите днес. 

По темата

Информацията ще се използва от службите на МВР, за да откриват по-бързо и лесно хора, които са изпаднали в беда и се нуждаят от помощ.

Данните от мобилните оператори ще се получават след разрешение от съдия, за да няма злоупотреби.

Най-често информацията къде се намира даден телефон е важна при бедстващи хора в планината, за да могат бързо да бъдат намерени от спасителите.   

Объркани, изтощени и сами в планината. През зимата това е наистина е трудно. Ситуацията е меко казано неприятна, в такъв момент, последната ви надежда може да се окаже мобилният ви апарат.

Венислав е често в планината, независимо от сезона. Питам го на колко процента е енергията в телефона му. Казва ми, че е на 23% и признава, че не разчита на това устройство.

„Разчитам на моите знания. Познавам терена тук. Нямам страх, че ще се изгубя. Мога да се оправя”, уверен е туристът Венислав.

Но за планинските спасители от Врачанския балкан, мярката е навременна и нужна.

„Всичко опира до подготвенността на туриста. В последно време стана модерно да ходим в планината. Много хора докато си пият кафето решават, че ще тръгнат на планина. Тръгват без никаква подготовка”, обяснява Станой Арабаджиев от Планинската спасителна служба към БЧК.

Помощта от мобилните оператори не е панацея, смята планинския спасител.

„Колкото и технически средства да има, те не са всесилни. Има случаи, когато няма как да ни помогнат мобилните оператори”, добавя Станой Арабаджиев от Планинската спасителна служба към БЧК.

Все пак ще трябва сигнал към 112 или към Спасителната служба, за да може да стартира тази процедура.

Повече по темата гледайте във видеото.