Едната цел е да отпадне „наследяването” на скъпата застраховка при покупката на автомобил втора ръка

Комисията за финансов надзор (КФН) е готова да преразгледа спорните моменти при новата система за определяне на застраховката „Гражданска отговорност”. В момента обаче проблемите са много.

На първо място, ако шофираме дори с 10 км над разрешената скорост, ще плащаме по-висока застраховка. Ако пък решим да продаваме автомобила си, това ще се случи с всички натрупани негативи - на практика с по-високата застраховка. 

СИСТЕМАТА "БОНУС-МАЛУС": 78% от шофьорите ще плащат по-ниска "Гражданска отговорност" (ОБЗОР)

От КФН обясниха, че промените ще влязат в сила, след като всички спорни моменти бъдат изяснени. Това обаче изисква промени в няколко закона и затова не е ясно дали в началото, или в края на следващата година промените ще станат факт.

„Категорично не говорим за отлагане от 2-3 години, но в момента обмисляме алтернатива, така че проблемът с продажбата на автомобила да бъде решен”, заяви председателят на КФН Карина Караиванова.

Един от вариантите е в самата застраховка да бъдат вписани всички лица, които имат право да управляват автомобила.

НС реши: Таван до 5000 лв. обезщетение при смърт на пътя за далечни роднини

През първата година след въвеждането на системата „Бонус-малус“ 87,7% от шофьорите ще получат отстъпка от цената на задължителната застраховка. Изрядните водачи ще намалят разходите за „Гражданска отговорност“ с 10% още през 2019 г. Едва на 3% от шофьорите, или на около 100 000 души, цената на застраховката ще се повиши с 200%. 

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.