Само преди три месеца при такъв пострада председателят на парламента Цвета Караянчева
Вчерашният инцидент с автомобил на НСО не е първи и единствен. Само преди три месеца кортежът на председателя на Народното събрание Цвета Караянчева претърпя пътен инцидент в участъка Шумен – Силистра. Тогава стана ясно, че за да избегне челен сблъсък, шофьорът на НСО е направил маневра, с която е завъртял автомобила така, че ударът да е страничен. В следствие на това Караянчева беше със счупена ръка.
През март 2016 година автомобил на службата блъсна пешеходец пред Народното събрание. А след това пострадалият беше глобен за неправилно пресичане.
В началото на 2013 година кола на Националната служба за охрана катастрофира на „Ботевградско шосе”. Тогава основната версия беше, че цивилна кола е минала на червено.
Шофьорът на НСО, блъснал дете, бил късан на изпити в службата (ОБЗОР)
А две години по-рано кортежът на премиера Бойко Борисов претърпя пътен инцидент по трасето Плевен-София. Самият Борисов по това време не е бил в пострадалата кола.
Инцидентът от вчера, при който пострада 14-годишно момче, предизвика и реакцията на премиера Борисов. „НСО е на подчинение на президента. Не обичам да се меся в неговата работа. Що се касае до инцидента хубаво е те по-навреме, конкретно и бързо да кажат какво е станало”, коментира той.
Според премиера Борисов, не само трябва по-бързо да се каже какво точно се е случило, ами и да се направи съпоставка – между информацията за сегашния инцидент и тази за катастрофата с кортежа на председателя на Народното събрание Цвета Караянчева.
Ясно е кой е служителят на НСО, блъснал дете в София
А що се отнася до вчерашния инцидент – според експерти акцентът не бива да пада върху това, че автомобилът е на НСО. „В случая НСО не е бил нито в специален режим, нито е имало охраняемо лице. Този автомобил трябва да се разглежда в контекста, че може да е на НСО, може да е на всеки”, коментира Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
В Закона за Националната служба за охрана е записано, че автомобилите на служба могат да се движат със специален режим на движение. Но според Богдан Милчев в закона има пропуск – няма отговор на въпроса „Кой е длъжен спре?”.
И още – законът казва, че специализираният транспорт е дейност по охрана за безопасен, безпрепятствен и навременен превоз на определени с този закон лица. „Във всяка държава има такава служба. Въпросът е колко широк трябва да е кръга на лица. Аз ги ползвам, когато съм на работа, когато не съм, карам сам. Това е и въпрос на личен избор”, коментира вицепремиерът Томислав Дончев.
Кола на НСО блъсна дете в София (ВИДЕО+СНИМКИ)
Редактор: