Историята на бизнесмена е показателна за това, че успешен семеен бизнес може да се изгради с много усилия и почтеност

Над 160 вида качествени месни и млечни продукти. Две предприятия, европейски сертификати и 20 отличия. Износ на 4 континента. Зад всичко това стои 30-годишната история на Димитър Маджаров. Тя е показателна за това как успешен семеен бизнес може да се изгради с много усилия и почтеност от нулата.    

Най-важните елементи за бизнес успех според Димитър Маджаров 

Автентичен български вкус, прецизен подбор на суровина, инвестиции в нови продукти, технологии и модернизация – това са най-важните причини за постиженията на Димитър Маджаров. Семейните ценности също са част от рецептата за бизнес успех. „Произвеждаме отговорно храна за нас, за нашите деца и внуци, и за всички българи“, заявява бизнесменът. Неслучайно повечето от продуктите вече са нарицателни имена – луканка „Маджаров“, пастърма, филе „Елена“, кайсерован врат „Тракия“. Всичко, произведено от Димитър Маджаров, е само от свежо месо. За млеката и млечните продукти също се използва само свежа суровина – българска, от подбрани доставчици. Димитър Маджаров е първият, който предлага на българския потребител бели саламурени сирена и кашкавал от четири вида мляко. Той пръв пуска на пазара серия месни продукти („Качествен живот“), в която  вместо популярни консерванти се използва природна закваска. Тази година пловдивският бизнесмен инвестира и 500 000 евро в прясно мляко, с което даде заявка за лидерство в още една продуктова линия. 

Ценностите и семейния модел на управление

„Предлагаме на клиентите си храна с такова качество, каквото ние всеки ден слагаме на собствената си трапеза“, споделя Димитър Маджаров. „От нашето семейство за вашето семейство“ е не само рекламен девиз, а модел, който фирмата следва и който е причина за безукорната й репутация. 

В развитието на семейния бизнес, освен Димитър и Юлия Маджарови, участват и двете им деца. Маджаров отговаря за развоя на месните продукти и ръководи инвестициите. Производството на млечни продукти е изцяло под ръководството на Юлия. В утвърждаването на бранда активно участва и второто поколение семейство Маджарови. Дъщерята на бизнесмена Станислава е заместник-управител и отговаря за маркетинга, дистрибуцията, износа. Синът Филип, макар да има фирма в друга сфера, също е ангажиран в семейния бизнес като предоставя стратегически финансови съвети. Отговорността към другите хора, към работата, към продуктите и към това да си честен се предават от едното поколение на другото.  

„Най-важните въпроси обсъждаме и решаваме заедно. Начинът ни на управление е по-лесен именно защото сме семейство – има естествено обединение, грижа един за друг, общ интерес“, пояснява Димитър Маджаров. Двамата с Юлия се надяват децата им да поставят на трапезата на все повече домакинства в България и зад граница продукти с марката. 

Как Димитър Маджаров намира баланс между семейните и бизнес отношения

Юлия и Димитър Маджарови завършват заедно пловдивския Висш институт по хранително-вкусова промишленост, тя – технология на млякото, той – хладилни технологии. Живеят делово. „Щом знаеш, че хората ти работят, няма как да си спокоен“, споделя Димитър Маджаров. Понякога си дават кратка почивка. „Като повечето хора“ и Маджаров обича да се види с приятели, да се разходи със съпругата си, да почете и поплува. Отбелязват празниците като повечето български семейства. „Събираме се с децата, внуците, роднините, най-близките приятели. Сладки приказки и добро настроение край трапезата...“. В работата и в личния си живот Маджаров е това, в което вярва и което прави. И двете поколения Маджарови знаят отлично какво правят. И го правят със сърце.