Производителите ще бъдат задължени да се придържат към „аналоговото”

Повече копчета и по-малко сензорни екрани в автомобилите. Само така колите, които ще се произвеждат след 2026 година, ще получават по-висока оценка за безопасност.

Аварийните светлини, мигачите, чистачките и бутонът за спешна помощ ще останат физически. Производителите ще бъдат задължени от асоциацията Euro NCAP да се придържат към „аналоговото”, за да бъдат колите по-безопасни.

Вече има коли, които се управляват изцяло от сензорни екрани, а физическите лостове и копчета са сведени до минимум. Според различни изследвания това забавя шофьорите, като за някои от операциите времето се утроява.

Кои са най-новите тенденции в автомобилната индустрия (ВИДЕО)

За да се запази сигурността, намеренията са най-важните бутони и лостове да останат непроменени. „Изследванията показват, че колкото по-дигитален става светът ни вътре в автомобила, толкова повече стават стимулите, които ни разсейват, което автоматично води до по-голяма вероятност от настъпването на различни инциденти”, обясни доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека при БАН.

Според различни изследвания сензорните екрани увеличават времето за работа с между 20 и 40 секунди. „В един малък дисплей са събрани функции, от които трябва да избираме, съответно обработката на информацията отнема повече време. Въпреки че тези центрове доказват това, че не е от полза, застрашават безопасността по някакъв начин, пак се появяват автомобили, които ги внедряват, което е много странно”, коментира още доц. Тоткова.

Колко време ще отнеме да пуснем парното на 23 градуса само в краката – експеримента гледайте във видеото.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase